هیات اقتصادی تجاری عمان به شیراز سفر می‌‎کند

رئیس اتاق مشترک ایران و عمان گفت: به رغم اینکه چند استان کشور خواستار میزبانی از هیات اقتصادی تجاری عمان که نیمه آذرماه به کشورمان سفر می‌کنند بودند اما این هیات برای حضو در شهر شیراز ابراز تمایل کرد که بیانگر اهمیت شهر شیراز در نگاه عمانی ها است. 

پایگاه خبری مطبوعات فارس: جمال رازقی، سه شنبه در جلسه هماهنگی حضور هیات اقتصادی و تجاری کشور عمان در شیراز که در اتاق بازرگانی فارس برگزار شد افزود: هیات ۳۰ نفره اقتصادی و تجاری کشور عمان بنا است به سرپرستی وزیر تجارت، صنعت و سرمایه گذاری این کشور و با هدف شرکت در اجلاس کمیسیون مشترک همکاری اقتصادی ایران و عمان که ۱۵ آذرماه جاری در تهران برگزار به کشورمان سفر کند.

وی ادامه داد: رئیس اتاق بازرگانی عمان، رئیس شورای مشترک ایران و عمان و اعضای شورای بازرگانی مشترک عمان و ایران نیز این هیات را همراهی خواهند کرد.

او اظهار کرد: این هیات اقتصادی و تجاری روز پنجشنبه ۱۶ آذرماه نیز به شیراز سفر خواهد کرد و در برنامه‌های متعددی از جمله دیدار با استاندار فارس، دیدار با صنعتگران، تولید کنندگان و بازرگانان استان، بازدید از واحدهای صنعتی، گردشگری و صادراتی حضور خواهد یافت.

رئیس اتاق مشترک ایران و عمان گفت: به غم محدودیت زمان، می کوشیم تا برنامه ریزی مناسبی جهت بهره برداری حداکثری از سفر این هیات داشته باشیم.

رازقی افزود: در پایان اجلاس کمیسیون مشترک همکاری اقتصادی ایران و عمان بنا است که سند همکاری به امضا برسد و قطعا این اجلاس به توافقات خوبی در بخش های مختلف از جمله مراودات مالی و بانکی، سرمایه گذاری، رفع مشکلات حمل و نقل به ویژه حمل و نقل دریایی با هدف افزایش مراودات تجاری بین دو کشور ایران و عمان منتهی خواهد شد.

وی، با اشاره به فرصت ویژه بازرگانان ایرانی و فعالان اقتصادی فارس برای گسترش مبادلات تجاری با عمان گفت: این کشور ارتباط خوبی با سایر کشورها دارد و سفر هیات تجاری عمان به فارس مناسبی برای ارتباط و آشنایی صنعتگران و تولید کنندگان این استان که آمادگی دارند کالاهای نیم ساخته را در عمان تکمیل و صادر کنند است.

او افزود: در این زمینه وزیر تجارت، صنعت و سرمایه گذاری عمان امکانات ویژه ای را جهت واحدهای تولیدی ایرانی که قصد دارند در عمان عملیات تکمیل محصول خود را نهایی و صادرات را انجام دهند اختصاص داده و با نظر کمیته سه نفره، زمینه حضور و فعالیت فعالان اقتصادی ایرانی در کشور عمان تسهیل شده است.


برچسب ها :
 
از   2   رای
4

عکس های خبر

نظرات