کشف هزار و ۸۲۰ قلم دارو غیرمجاز و تعطیلی ۶ واحد صنفی عرضه کننده کالا قاچاق در شیراز

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: بیش از هزار و ۸۲۰ قلم دارو و کالاهای سلامت محور غیرمجاز و قاچاق در شیراز کشف و ۶ واحد صنفی عرضه‌کننده کالاهای سلامت محور غیرمجاز و قاچاق نیز تعطیل شد. 

پایگاه خبری مطبوعات فارس: محمدجواد راعی روز شنبه با بیان اینکه قاچاق داروهای غیرمجاز و کالاهای سلامت محور، علاوه بر اینکه سلامتی افراد جامعه را به شدت تهدید می کند، به اقتصاد کشور نیز ضربه می زند، افزود: در بازدید ضربتی از یکی از پاساژهای سطح شیراز، بیش از ۱۲ میلیارد ریال از انواع داروهای غیر مجاز و قاچاق، فرآورده های گیاهی و دست ساز و مکمل‌های ورزشی قاچاق، کشف و توقیف شد.

راعی ادامه داد: در این بازدید میدانی ۶ واحد صنفی متخلف نیز تعطیل و به مراجع قضایی معرفی شدند.

این مقام مسوول در دانشگاه علوم پزشکی شیراز با هشدار نسبت به برخورد قانونی با تهدید کنندگان سلامت مردم، همچنین از کشف تعدادی داروی سقط جنین در این بازدید خبر داد و افزود: بر اساس مصوبات ماده ۵۸ و تبصره ۲ ماده ۶۱ قانون جوانی جمعیت مصوب سال ۱۴۰۰ مجلس شورای اسلامی، توزیع داروهای رایج در سقط جنین تنها برای عرضه مراکز بیمارستانی دارای مجوز از وزارت بهداشت، مجاز است.

وی ادامه داد: هرگونه خرید، فروش، نگهداری و حمل این داروها بدون نسخه پزشک جرم محسوب می‌شود.

راعی اظهار کرد: عرضه داروهای چاقی و لاغری غیرمجاز، داروهای مخدر، مکمل های ورزشی قاچاق و داروهای سقط جنین به دلیل دخالت در امور پزشکی و به خطر انداختن سلامت مردم، در عطاری ها و صنوف عرضه مکمل ‌های ورزشی ممنوع است.

معاون غذا و داروی دانشگاه از شهروندان خواست تا در صورت مشاهده تخلف در زمینه فروش و عرضه داروهای غیرمجاز و قاچاق، با سامانه ۱۹۰ و تلفن ۲۲۴۰ پیامگیر شکایات، تماس بگیرند.

برچسب ها :
 
از   1   رای
5

عکس های خبر

نظرات