پایگاه خبری مطبوعات فارس به نقل از اداره کل ارتباطات و امور بین الملل شرکت مخابرات ایران، با توجه به اینکه بیش از ۶۰ درصد از خدمات مبتنی بر دیتا در سراسر کشور به ویژه در مناطق کمتر برخوردار مربوط به شرکت مخابرات است، بر طبق آمارهای اعلامی رگولاتوری، شرکت مخابرات ایران در نسبت شکایات ، کمتر از یک دهم درصد به ازای تمام مشتریان را ثبت کرده که در مقیاس بررسی درصدی از اپراتورهای ارائه دهنده خدمات ثابت و دیتا، کمتر و رضایت مندی مشتریان بیشتر است.
براساس این گزارش، با توجه به اینکه در حوزه خدمات تلفن ثابت، شرکت مخابرات ایران به عنوان اپراتور غالب بازار علی رغم مشکلات موجود ، خدمات مختلف و زیرساختی را به مشتریان ارائه می دهد، طبق بررسی رگولاتوری، بیشترین موارد اعلامی، قطع ارتباط تلفن ثابت ناشی از سرقت ، عدم تضمین کیفیت سرویس ارائه شده،عدم تامین کابل سرقت شده و یا عدم جمع آوری سرویس است که در بررسی آماری مشخص می شود با توجه به خدمات و مشترکین فعال شرکت مخابرات ایران، به ازای هر هزار مشترک، یک شکایت در سامانه ۱۹۵ ثبت شده است.
تعداد مشترکین فعال شرکت مخابرات ایران در حوزه تلفن ثابت و دیتا (اینترنت) جمعا بیش از ۳۴ میلیون مشترک می باشد که با توجه به تعداد شکایات ثبت شده در سامانه ۱۹۵ ، مجموع موارد ثبت شده به تعداد ۵۶ هزار و ۵۲۳ است که پس از بررسی های آماری مشخص است که نسبت شکایات به کل مشترکین ۱۶۵/. می باشد که به زبان ساده، به ازای هر هزار مشترک فعال، فقط یک شکایت در سامانه ثبت شده است.که در این بخش درصد عمده آن ناشی از سرقت است.
در بخش تلفن ثابت، تعداد مشترکین دایر تلفن ثابت در حدود ۲۹ میلیون مشترک است که تعداد شکایات این حوزه تعداد ۴۴هزار مورد در سراسر کشور است، لذا به ازای هر هزار مشترک تلفن ثابت یک مورد ثبت شکایت وجود دارد که بر اساس استاندارد بین المللی موجود، این رقم بسیار ناچیز و عملا برای اپراتورهای ارائه دهنده خدمات ارتباطی، قابل قبول است.البته علی رغم اینکه نسبت شکایت ها کم است اما برنامه های ویژه ای برای کاهش شکایت در شرکت مخابرات ایران پیش بینی شده است.
برچسب ها :