ارتباط مستقیم با آمریکا درباره تحولات فلسطین نداریم

سخنگوی کاخ کرملین گفت که کار برای شناسایی اتباع روس که مایل به ترک غزه هستند در حال انجام است و با توجه به شرایط اقدام خواهد شد.

پایگاه خبری مطبوعات فارس: «دیمیتری پسکوف» سخنگوی ریاست جمهوری فدراسیون روسیه امروز (جمعه) از آمادگی مسکو برای تخلیه اتباع روس که خواستار خروج از نوار غزه هستند، خبر داد.
پسکوف طی نشست خبری در کرملین در این‌باره گفت: «کار برای شناسایی افرادی که مایل به ترک غزه هستند در حال انجام است و با توجه به شرایط اقدام خواهیم کرد».
به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، وی در ادامه توضیح داد: «هنوز اطلاعات دقیقی از تعداد اتباع روسی که در غزه بازداشت هستند، در دست نیست و روسیه به تماس‌های خود با دو طرف ادامه می‌دهد».
سخنگوی کرملین در واکنش به اظهارات «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا علیه «ولادیمیر پوتین» همتای روس خود، اظهار داشت: « ما چنین لحنی را در مورد روسیه و رئیس‌جمهور پوتین نمی‌پذیریم».

طبق این گزارش، پسکوف در پاسخ به سوالی درباره تماس روسیه و آمریکا درباره تحولات فلسطین اشغالی نیز تصریح کرد که مسکو در چارچوب دوجانبه در این موضوع با واشنگتن ارتباطی برقرار نکرده است.
امروز همچنین «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه گفت که مسکو به قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل متحد در مورد ضرورت تشکیل کشور فلسطینی در مرزهای سال ۱۹۶۷ متعهد است.

برچسب ها :
 
از   3   رای
3.5

عکس های خبر

نظرات