بیضای فارس پایلوت کشت گلخانه‌ای کشور شد

وزیر جهاد کشاورزی گفت: با توجه به شرایط بسیار مناسب اقلیمی، خاک و نزدیکی به آزاد راه شیراز - اصفهان بیضا به عنوان شهرستان پایلوت کشت‌های گلخانه ‌ای کشور انتخاب شد.

پایگاه خبری مطبوعات فارس به نقل از ایرنا، محمدعلی نیکبخت روز جمعه در سفر به بیضا به عنوان نماینده رئیس جمهور در دومین سفر استانی به فارس، بیان کرد: این اقدام همراه با شتاب‌بخشی به روند دریافت مجوز تاسیس گلخانه، علاوبر استفاده بهینه از منابع آب و خاک کمک زیادی به کشاورزان و بهره برداران این شهرستان می‌کند.

فرماندار بیضا در این ارتباط گفت: ۲۵۰ میلیارد ریال برای اجرای طرح‌های پوشش انهار این شهرستان اختصاص یافت که یکی از مهمترین دستاوردهای این سفر استانی برای بیضا است.

وزیر جهاد کشاورزی در سفر به این شهرستان از مزرعه تولید و پرورش ماهیان خاویاری و یک واحد گلخانه تولید فلفل دلمه ای صادراتی بازدید کرد.

این مزرعه تولید و پرورش ماهیان خاویاری سالانه ۱۲۰ تن گوشت سفید ماهی و سه تن خاویار تولید و روانه بازار می‌کند و گلخانه تولید سیفی و سبزیجات نیز در هر دوره بیش از یکصد و پنجاه تن فلفل دلمه صادراتی تولید و به کشورهای مختلف از جمله روسیه و کشورهای حوزه خلیج فارس صادر می کند.

خیراله پاسازاده افزود: آب رسانی به کانال‌های کشاورزی و شتاب بخشی به روند واگذاری اراضی ملی مورد نیاز جهت توسعه شهرک صنعتی دارویی تا یکهزار هکتار مهمترین دستاورد سفر و بازدید دکتر نیکبخت وزیر جهاد کشاورزی از این شهرستان بود.

واگذاری زمین‌های شهرک صنعتی بیضا آغاز شد

در ادامه دومین سفر استانی رئیس جمهور و هیات دولت سیزدهم به فارس، بیضا میزبان رئیس شهرک‌های صنعتی کشور بود و واگذاری زمین‌های شهرک صنعتی تازه تاسیس صنایع دارویی بیضا به طور رسمی آغاز شد.

فرشاد مقیمی در بازدید از این شهرک صنعتی موقعیت این شهرک را بسیار عالی عنوان کرد و گفت: مقدمات لازم برای سرمایه‌گذاران در فاز نخست این شهرک فراهم شده و متقاضیان به سرمایه گذاری از امروز می‌توانند برای انجام مراحل واگذاری زمین و عقد قرار داد مراجعه کنند.

وی افزود: با انجام هماهنگی‌های لازم با وزرات جهاد کشاورزی و دیگر دستگاه‌های اجرایی و با توجه اینکه این شهرک صنعتی در مسیر آزاد راه شیراز – اصفهان قرار گرفته زمینه گسترش و توسعه این شهرک صنعتی از ۱۸۰هکتار تا بیش از یکهزار هکتار در دستور کار قرار دارد.

فرماندار بیضا گفت: به منظور تسریع در روند آماده سازی و واگذاری به سرمایه گذاران تلاش خواهیم کرد که در کمترین مدت زمان ممکن اقدامات و تمهیدات لازم انجام شود.

آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور و هیات دولت در دومین دور از سفر استانی خود روزهای پنجشنبه و جمعه هفته جاری (بیستم و بیست و یکم مهرماه) میهمان مردم استان فارس هستند.

افتتاح پروژه آزادراه شیراز – اصفهان، بهره برداری از خط دوم انتقال آب سد درودزن به شیراز، شرکت در مراسم یادروز حافظ، دیدار با جمعی از هنرمندان، شرکت در آیین آغاز سال تحصیلی جدید دانشگاه‌ها، دیدار با جمعی از نخبگان، بازدید از کارخانه آی. تی. آی، واگذاری ۱۰ هزار واحد مسکونی نهضت ملی مسکن، خود مالک، بافت فرسوده و روستایی، سخنرانی عمومی در حرم مطهر شاهچراغ (ع)، دیدار با خانواده شهدا و جانبازان حوادث تروریستی در شاهچراغ (ع)، شرکت در جلسه شورای برنامه ریزی و دیدار با فعالان اقتصادی از جمله برنامه‌های سفر دو روزه رئیس جمهور به استان فارس است

 

برچسب ها :
 
از   0   رای
0

عکس های خبر

نظرات