نبرد شهر راز شیراز با خلیج فارس ماهشهر در فوتبال دسته یک کشور

تیم شهر راز شیراز در سومین هفته از مسابقات فوتبال دسته یک لیگ آزادگان در شیراز به مصاف تیم خلیج فارس ماهشهر می رود. 

پایگاه خبری مطبوعات فارس: تیم شهر راز پس از انجام ۲بازی با ۲ امتیاز در رده یازدهم جدول است و تیم خلیج فارس هم با همین تعداد بازی بدون امتیاز در رده هفدهم جدول ۱۸ تیمی قرار دارد.

دیدار تیم های شهر راز شیراز و خلیج فارس ماهشهر در هفته سوم مسابقات فوتبال دسته یک روز یکشنبه ۲۶ شهریور ماه در ساعت ۱۸ و ۳۰ دقیقه در ورزشگاه حافظیه شیراز برگزار می شود.

هر ۲ تیم با خریدن امتیاز در لیگ دسته یک حضور دارند بدین ترتیب که تیم خلیج فارس ماهشهر با خریدن امتیاز شاهین بندر عامری بوشهر در سال ۱۴۰۱ راهی دسته یک شد هر چند در لیگ فصل گذشته نتایج خوبی کسب نکرد و حتی در خطر سقوط هم قرار گرفت اما در نهایت پانزدهم شد تا امتیاز خریداری شده این تیم بر باد نرود و همچنان در دسته یک باقی بماند.

شهر راز تازه تاسیس شده

اما تیم تازه تاسیس شهر راز شیراز هم با خریدن امتیاز گل گهر سیرجان قدم به مسابقات دسته یک گذاشتند و تیم کاملا متحول شده ای را راهی مسابقات کردند و به نظر می رسد این تیم در این فصل میانه جدول را نشانه گرفته اما سرمایه گذاران این تیم در برنامه دراز مدت خود چشم به لیگ برتر دارند.

ضعف گلزنی

شاگردان ستار زارع سرمربی تیم شهر راز در این ۲ بازی انجام داده فوتبال نسبتا خوبی را به خوب نمایش گذاشتند هر چند در امر گلزنی که ضعف کلی فوتبال ایران است،موفق نشان ندادند.

نبرد شهر راز شیراز با خلیج فارس ماهشهر در فوتبال دسته یک کشور
تیم شهر راز
با این حال سر مربی تیم شهر راز که بازی ملی در کارنامه دارد به همراه کادر فنی تیم قطعا برای رفع این مشکل که می تواند در ادامه مسابقات برایشان دردسر ساز شود فکر اساسی کرده است.

اینکه در پایان هر بازی گفته شود فرصت های زیادی برای گلزنی از دست دادیم دردی را دوا نخواهد چر اکه حریفان با بازی بسته به ویژه در خارج از خانه کار را برای میزبان سخت خواهند کرد مگر اینکه تیم در امر گلزنی و حفظ آن موفق باشد.

فلسفه وجودی فوتبال

در فوتبال این فلسفه وجود دارد که تیمی که گل نزند گل می خورد و طبیعی است تیمی که در خانه حریفش بازی می کند اگر به گل رسید و با پوست و استخوان از گلش دفاع می کند و به بازی بسته روی می آورد که جای انتقادی هم نیست.

اگر برای هر تیمی چنین موقعیتی فراهم می شود چه بسا پس از زدن گل و رفتن به لاک دفاعی از بازی احساسی حریفش استفاده کرده و با ضد حمله به گل های دوم و حتی سوم هم برسد و شکست سختی را به میزبان تحمیل نماید.

خلیج فارس چگونه تیمی است ؟

همانگونه که اشاره شد تیم خلیج فارس ماهشهر دومین سال حضور خود در لیگ یک تجربه می کند، این تیم برای این فصل با داریوش یزدی به عنوان سرمربی به مدت ۲ هفته کار را آغاز کرد.

اما این پایان کار نبود چرا که مدیر عامل باشگاه خلیج فارس خبر از بازگشت موسی قنواتی سرمربی فصل گذشته این تیم داد و کار با این مربی آغاز کرد تا تنها تیمی باشند که هنوز لیگ شروع نشده بود دست به تغییر در کادر فنی بزنند و از این حیث رکورد دار باشند.

با این حال تیم خلیج فارس در ۲بازی گذشته خود تیمی سر حال نشان نداده است و ۲ شکست در کارنامه دارد هر چند برای تجزیه و تحلیل تیم ها پس از ۲بازی زود است و حداقل باید پنج بازی گذشته باشد تا بتوان تیم ها را ارزیابی کرد که چه عیاری دارند.

ضعف در خط دفاعی خلیج فارس

این تیم در ۲بازی گذشته هفت گل دریافت کرده است که این امربیانگر ضعف در خط دفاعی این تیم است که قطعا شاگردان ستار زارع سر مربی تیم شهر راز از این ضعف آگاه هستند و بدون اینکه احساسی بازی کنند از این ضعف استفاده خواهند کرد ضمن اینکه حریف شهر راز هم با زدن ۲ گل از خط حمله ضعیفی برخورداراست.

شهر رازی ها نباید خلیج فارس را دست کم بگیرند

بازیکنان و کادر فنی تیم شهر راز قطعا به حال و روز تیم خلیج فارس در جدول کاری ندارند و این تیم را که می تواند با همین جایگاه با یک بازی بسته برای تیم میزبان دردسرد سازشوند را دست کم نخواهند گرفت.

 

حضور مدیران در تمرینات تیم های شیرازی از نظر معنوی می تواند مفید باشد که محمد مهدی سرفراز شکوهی مدیر کل ورزش و جوانان فارس روز گذشته از تمرینات تیم شهرراز در ورزشگاه حافظیه دیدن کرد و با کادر فنی و بازیکنان این تیم به گفت وگو پرداخت.

فجر سپاسی میهمان ساپیا تهران است

همچنین در این هفته تیم فجر شهید سپاسی دیگر نماینده فارس در لیگ دسته یک در تهران به مصاف تیم سایپا این شهر خواهد رفت.

شاگردان مهدی رجب زاده سر مربی تیم فجر در هفته دوم با شکست تیم داماش و انجام یک بازی نسبتا خوب با روحیه بالا به مصاف حریف تهرانی خود می رود که با ۶ امتیاز در رده دوم جدول جای دارد و بازی سختی برای فجریها پیش بینی می شود.

فجر سپاسی
در مسابقات فوتبال دسته یک کشور ۱۸ تیم شرکت دارند که پس از انجام ۳۴ بازی تیم های اول و دوم جدول جواز حضور در لیگ برتر دوره بیست و چهارم را به دست خواهند آورد و سه تیم انتهای جدول هم راهی دسته دوم می شود.

برچسب ها :
 
از   1   رای
1

عکس های خبر

نظرات