حذف ویزای گردشگری ایران و روسیه از سال ۲۰۲۴

به گفته وزیر فرهنگ، از اول ژانویه ۲۰۲۴ ویزای گروهی برای گردشگران ایران و روسیه حذف خواهد شد و گردشگران دو کشور بدون روادید می‌توانند به این دو کشور سفر کنند.

پایگاه خبری مطبوعات فارس: محمدمهدی اسماعیلی در گفت‌وگوی اختصاصی با شبکه تلویزیونی روسیه۲۴، هدف از برگزاری هفته فرهنگی ایران و روسیه را گسترش تعاملات، ارتباطات و آشنایی متقابل مردم دو کشور با تاریخ، هنر و توانمندی‌های متقابل بیان کرد و افزود: ارتباطات و تعاملات دو ملت ایران و روسیه چندقرنی است و اکنون که در یک گذر تاریخی قرار گرفته‌ایم باید ملت‌ها همسو با هم در این گذر حرکت کنند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: ما در ایران میراث‌دار یک تمدن هفت هزار ساله هستیم. تمدنی که روند پرفراز و نشیبی را گذرانده و به جامعه بشری خدمات زیادی را ارائه کرد.

اسماعیلی با تأکید بر این‌که ارتباطات دو ملت ایران و روسیه چندقرنی و عمیق است، تصریح کرد: باید تلاش کنیم با افزایش مراودات و رویداد‌های فرهنگی این ارتباطات عمیق فرهنگی را در افکار عمومی زنده نگه داریم. به ویژه امروز که دو کشور در یک ائتلاف راهبردی قرار گرفتند و هر دو در یک موضع فرهنگی و تمدنی با دشمنان مشترکی روبه‌رو هستند اهمیت افزایش روابط بیشتر به چشم می‌آید.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: روسیه، هند، چین، ایران و دیگر کشور‌هایی که از آسیای مرکزی در این پیمان حضور دارند، باید مسیر اعتلای فرهنگی را هم همپای قدرت نظامی، سیاسی و اقتصادی شانگ‌های گسترش دهند.

برچسب ها :
 
از   1   رای
4

عکس های خبر

نظرات