زمزمه‌های اجرای طرح زوج و فرد در شیراز

ترافیک شیراز یکی از گلایه‌های این روزهای اهالی این کلانشهر است و از این رو شهردار مرکز فارس از اجرای طرح زوج و فرد در این شهر به صورت آزمایشی خبر داد.

پایگاه خبری مطبوعات فارس: محمدحسن اسدی دوشنبه در نشست هم اندیشی با خبرنگاران با اشاره به ترافیک شهر شیراز و گلایه‌های شهروندان در این خصوص افزود: برای کاستن از این دغدغه طرح زوج و فرد که در سایر شهرهای کشور نیز تجربه شده به صورت آزمایشی در شیراز اجرا می شود.

وی ادامه داد: خطوط سریع السیر نیز به زودی از شهرک گلستان به سمت معالی آباد راه اندازی خواهد شد.

گره کور ترافیک شیراز؛ طرح جامع، تبلیغات یا نسخه نجات
شهردار شیراز در ادامه بیان کرد: در خصوص معضل بار فروشان و سد معبر، از مردم عذرخواهی می کنم که سد معبر اتفاق می افتد اما باید توجه داشت که برخورد خشک و خشن با این قشر نباید وجود داشته باشد چرا که برخی از این افراد برای کسب درآمد و تامین هزینه معیشت خود و خانواده این کار را انجام می دهند و کارکنان شهرداری نیز باید با رعایت اصول اخلاقی با مردم برخورد کنند.

اسدی همچنین به برنامه‌های توسعه‌ای مترو شیراز اشاره کرد و افزود: مترو شیراز در سال ۸۰ کلنگ زنی شد و طی سالهای اخیر خط یک مترو شیراز به طول ۲۵ کیلومتر در سه فاز راه اندازی شد و روزانه ۱۲۰ هزار نفر از آن استفاده می کنند و برای افزایش حضور مردم در مترو باید خطوط قطار شهری توسعه پیدا کند که از این رو تکمیل خط ۲ مترو شیراز در ۲ شیفت کاری در حال انجام است.

وی ادامه داد: به زودی کار حفاری خط سه مترو شیراز نیز از پل معالی آباد به سمت شهرک گلستان آغاز می شود که دستگاه TBM برای حفاری این خط وارد شیراز شده و از اواخر تیرماه جاری عملا آغاز بکار می کند و به طور متوسط هر کیلومتر مترو ۲ هزار میلیارد تومان هزینه دربردارد و در دهه فجر امسال فاز دوم خط ۲ تا میدان آزادی آماده بهره برداری می شود و از تمام ایستگاه های آن می توان استفاده کرد و تا تابستان ۱۴۰۴ خط ۲ مترو شیراز به کلبه سعدی خواهد رسید.

شهردار شیراز با اشاره به اینکه طرح جامع ترافیک به تصویب شورای ترافیک کشور رسیده است، گفت: به زودی یک هزار دستگاه تاکسی به شهر شیراز اضافه می شود که با مشارکت شهرداری این خودروها به افراد متقاضی به صورت اقساطی واگذار می شود و در این راستا ۷۵ دستگاه مینی بوس و ۵۰۰ دستگاه اتوبوس نیز خریداری می شود که امسال ۱۰۰ دستگاه اتوبوس آن وارد شهر شیراز می شود.

اسدی با اشاره به اینکه فعالیت دوچرخه های اشتراکی بی‌دود در شیراز در حال طی مراحل دادگاهی است زیرا طرف مقابل همکاری نمی کند، افزود: ۳۵۰ نیروی شهرداری طی ۹ ماه گذشته بازنشسته شدند و طی این مدت حتی یک نفر نیروی جدید تحت هر شرایطی از جمله مامور به خدمت نیز وارد شهرداری نشده است.

وی با تاکید بر اینکه به پسماند به عنوان طلای کثیف اشاره می شود، یادآور شد: شیراز امروز جز پاکیزه ترین شهرهای ایران است.

وی اظهار کرد: سه هزار و ۲۵۰ میلیارد تومان به عنوان درآمد پایدار امسال در بودجه شهرداری دیده شده که امیدوارم محقق شود.

شهردار شیرا: در پاسخ به سوالی درخصوص مشکلات کمربندی جنوب این کلانشهر گفت: اعتقاد دارم کسی وارد کمربندی می شود وارد قتلگاه شده است،شهرداری در این زمینه مسئولیتی نداشته اما به خاطر شهروندان کار ساماندهی ۱۸ کیلومتر این مسیر توسط شهرداری انجام خواهد شد.

اسدی با بیان اینکه از بافت تاریخی شیراز حراست شده است، افزود: در مشهد و تهران بافت تاریخی به کل از بین رفته است اما در شیراز اینگونه نبوده است.

وی در مورد کمرنگ بودن فضاسازی جشن در شهر شیراز، این انتقاد را صحیح عنوان کرد و گفت: شامگاه فردا سه شنبه جشن ۱۵ هزار نفره در ورزشگاه حافظیه را خواهیم داشت و ۶۷ جشن محله ای در سطح شیراز برگزار می شود و سازمان فرهنگی باید در مدت کوتاه باقیمانده تا عید سعید غدیرخم شکل شهر را به شکل جشن درآورد و رنگ و بوی غدیر در شهر باید ایجاد شود و در این خصوص به سازمان فرهنگی تذکر خواهم داد.

شهردار شیراز با اشاره به اینکه در سال گذشته و امسال ۱۴ مرحله جهش عمرانی برگزار شده است، بیان کرد: جای شهربازی در شیراز خالی است و در کوه نور و بالای دروازه قرآن شهربازی متوسط مقیاس شکل می گیرد و پارک هزار و ۱۰۰ هکتاری نیز برای این منظور پیش بینی می شود.

اسدی اضافه کرد: بازار پروتئین در خیابان کارگر راه اندازی شده است و تمام ماهی، میگو و سبزی فروشان به آن محل منتقل می شود.

برچسب ها :
 
از   1   رای
2

عکس های خبر

نظرات