واکنش وزارت خارجه آمریکا به حمله پلیس آلبانی به مقر منافقین

یک مقام دولت جو بایدن رئیس جمهور آمریکا از حمایت دولت ایالات متحده از دولت آلبانی برای تحقیق درباره اقدامات تروریستی و سایبری منافقین در تیرانا خبر داد.

پایگاه خبری مطبوعات فارس به نقل از رسانه‌های آمریکایی، یک مقام دولت بایدن گفت که پلیس آلبانی به ما اطمینان داده که طبق قوانین عمل کرده است و ما نیز از حق قانونی دولت آلبانی برای تحقیق درباره فعالیت‌های غیرقانونی در خاک این کشور حمایت می‌کنیم.

یک سخنگوی وزارت خارجه آمریکا که به نام او اشاره‌ای نشده است، افزود که به نظر می‌رسد ورود پلیس آلبانی به اردوگاه اشرف برای اجرای یک دستور دادگاه بوده است.

همچنین وزارت خارجه آمریکا نیز در مورد درگیری روز سه‌شنبه صد‌ها مامور پلیس در آلبانی با اعضای گروهک تروریستی منافقین در کمپ اشرف بیانیه‌ای صادر کرد و گفت: آمریکا آگاه است که پلیس آلبانی روز سه‌شنبه با حکم دادگاه وارد مجتمع مجاهدین خلق (منافقین) در شهر ساحلی دورِس شد.

این بیانیه می‌افزاید: پلیس آلبانی به آمریکا اطمینان داده است که کلیه اقدامات صورت گرفته براساس قوانین از جمله حفاظت از حقوق و آزادی‌های کلیه افراد در آلبانی بوده است.

در ادامه این بیانیه آمده است: ما از حق دولت آلبانی برای تحقیق درباره هرگونه فعالیت بالقوه غیرقانونی در داخل مرز‌های خود حمایت می‌کنیم.

وزارت خارجه آمریکا در این بیانیه تاکید کرده است که ایالات متحده از این گروهک حمایت نمی‌کند.

وزارت خارجه آمریکا در حالی در این بیانیه از عدم حمایت ایالات متحده از این گروهک تروریستی می‌گوید که این کشور به عنوان حامی و شکل دهنده اصلی گروه‌های تروریستی در جهان همواره از حامیان گروهک منافقین بوده و پیشتر این گروهک تروریستی را از فهرست گروه‌های تروریستی خارج کرده بود.

همچنین به عنوان مثال پیشتر ۱۶۵عضو تندرو کنگره این کشور در قطعنامه‌ای با ادعای فراحزبی، با تکرار اتهامات خود درباره ناآرامی‌های ایران، از این گروهک تروریستی و سرکرده آن به بهانه پشتیبانی از آینده ایران حمایت کردند.

این حمایت، واکنش ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه ایران را به دنبال داشت که در توییتی در این باره نوشت: حمایت ۱۶۵ تن از اعضای کنگره آمریکا از منافقین، یکبار دیگر پیوند عمیق نظام آمریکا با تروریسم را به جهانیان نشان داد.

کنعانی افزود: ‏البته عجیب نیست! رژیمی که به تأسیس و استفاده ابزاری از داعش مبادرت کرد، در تداوم حمایت و استفاده ابزاری و سیاسی از قاتلان ۱۷ هزار شهروند ایرانی احساس شرم نمی‌کند.

نیز با یادآوری فرازو نشیب‌های ناشی از حضور ننگین گروهک منافقین در عراق و خساراتی که بعضی از آن‌ها برای ملت عراق جبران‌ناپذیرند، دولت این کشور بعد از یک برهه درگیری با این گروهک تروریستی بالاخره توانست عناصر این گروهک را از عراق اخراج کند.

اما زمانی که این گروهک تروریستی از عراق اخراج شد این اخراج چنان به مذاق سناتور‌های آمریکایی تلخ آمد که جان مک کین به انتقال منافقین از کمپ لیبرتی عراق واکنش نشان داد و از دولت آلبانی به خاطر پذیرش منافقین تشکر کرد و گفت که آلبانی‌ها با پذیرش این افراد یک مشکل انسانی را حل کرده‌اند.

این سیاستمداران تندروی آمریکایی با ارسال نامه‌ای به جان کری وزیر خارجه وقت آمریکا از وی خواسته بودند که به وضعیت منافقین توجه بیشتری نشان دهد.

حال، اما اقدامات تروریستی و سایبری منافقین در آلبانی صدای دولت این کشور را هم درآورده است بطوریکه به گفته بلدی کوچی وزیر کشور آلبانی مطابق توافق میان تیرانا و اعضای سازمان مجاهدین خلق (منافقین) در سال ۲۰۱۴، اعضای این سازمان صرفا به دلایل انسان دوستانه در کشور آلبانی پناهنده شده بودند، اما آن‌ها با انجام اقدامات تروریستی و سایبری این توافق را نقض کرده‌اند.

کوچی که ساعاتی پیش به اتفاق محمد رومبولاکو رئیس پلیس ملی آلبانی در یک کنفرانس مشترک خبری حضور داشت، درخصوص درگیری رخ داده در اردوگاه گروهک تروریستی منافقین واقع در مانزه، افزود: عملیات روز سه‌شنبه مطابق قوانین و بر اساس حکم دادگاه عالی مبارزه با تروریسم صورت پذیرفته است.

وزیر کشور آلبانی با بیان اینکه افسران پلیس فقط برای اجرای دستور دادگاه برای توقیف برخی از وسائل الکترونیکی غیرمتعارف به این کمپ مراجعه کرده بودند، گفت: در جریان این حادثه تعدادی از افسران پلیس در اردوگاه اشرف-۳ در نزدیکی شهر مانزه (شهری کوچک واقع در در ۳۰ کیلومتری غرب تیرانا پایتخت آلبانی) مجروح شدند.

کوچی با تاکید بر اینکه از نحوه برخورد ساکنان کمپ اشرف – ۳ با افسران پلیس آلبانی خشمگین و آزرده است، افزود: برخی از ساکنان کمپ سعی کردند مانع از انجام وظیفه نیرو‌های پلیس که برای توقیف دستگاه‌های رایانه مستقر در ۱۷ ساختمان این کمپ به آنجا رفته بودند، شوند و سران آن‌ها نیز با پلیس همکاری نکردند.

وزیر کشور آلبانی در ادامه و در پاسخ به پرسشی درباره ماهیت تخلفات گروهک منافقین، پاسخ این پرسش را در حوزه اختیارات «دفتر ویژه مبارزه با فساد و جرایم سازمان یافته» آلبانی و دادستانی این کشور دانست و گفت: این سازمان تحقیقاتی را در مورد فعالیت‌های مشکوک سیاسی توسط اعضای سازمان مجاهدین خلق (منافقین) آغاز کرده است.

رئیس پلیس ملی آلبانی نیز در ادامه این کنفرانس خبری با بیان اینکه در جریان درگیری که بر اثر ممانعت اعضای کمپ با انجام وظیفه قانونی نیروی پلیس رخ داد، ۱۵ افسر پلیس مجروح شدند، افزود: ما تمام مراقبت‌های لازم را انجام دادیم تا از بروز هرگونه درگیری با ساکنان این کمپ اجتناب کنیم.

پلیس ملی آلبانی هم در بیانیه‌ای که به همین مناسبت منتشر کرد، گفت: افسران پلیس بر اساس حکم دادگاه عالی مبارزه با تروریسم و به دلیل نقض توافق‌‎ها و تعهدات در سال ۲۰۱۴ از سوی سازمان مجاهدین خلق (منافقین) در حالی که آن‌ها صرفا به دلیل اهداف بشردوستانه در این کشور اسکان داده شده‌اند، عمل کرده‌اند.

به نوشته فرانس ۲۴، رسانه‌های محلی گزارش دادند که این عملیات پلیس ملی آلبانی بخشی از تحقیقات در مورد جرایم سایبری بوده است و افسران پلیس ۱۵۰ رایانه سازمان مجاهدین خلق (منافقین) را توقیف کردند.

به گزارش ایرنا، گروهک تروریستی منافقین خطرناک و دژخیم است و دهه شصت از برهه‌هایی محسوب می‌شود که مردم کشورمان آماج بیشترین جنایت‌های تروریستی بودند؛ وقایعی که در ۳۰ خرداد ۱۳۶۰ و پس از آن اتفاق افتاد نمونه‌ای از این جنایت‌هاست.

درباره رخداد‌های واقعه ۳۰ خرداد ۱۳۶۰ به صورت خلاصه می‌توان گفت که پس از رأی به عدم کفایت سیاسی بنی‌صدر توسط مجلس اول، روز ۲۹ خرداد ۱۳۶۰، مسعود رجوی رهبر وقت مجاهدین خلق، همراه بنی‌صدر که در خفا به سر می‌برد، مردم را به قیام فراخواندند و از هوادارانشان خواستند تا علیه حکومت در خیابان‌ها حضور یابند. روز بعد، تظاهرات ۳۰ خرداد ۱۳۶۰ در تهران و شهر‌های دیگر برگزار شد.

گروهک تروریستی منافقین (سازمان مجاهدین خلق) به همراه دیگر گروهک‌های مسلح مخالف جمهوری اسلامی با هدف ایجاد تشنج شدید در برخی نقاط کشور قصد تجمع در شهر‌های مهم را داشتند. این اتفاق تقریباً همزمان با اجتماع جبهه ملی در ۲۵ خرداد در اعتراض به لایحه قصاص در میدان فردوسی رخ داد که در نتیجه این تحولات یک هفته‌ای ۱۶ نفر در تهران جان باختند و ۱۵۰ نفر زخمی شدند. در شهر‌های مختلف کشور از جمله اهواز، تبریز، اصفهان، بندرعباس، اراک و تعدادی دیگر از شهر‌ها نیز جنگ شهری به وقوع پیوست.

گروهک تروریستی منافقین فرقه رجوی اکنون در قالب چهره دایه مهربان‌تر از مادر ظاهر شده و از بستر‌های مختلف فضای مجازی و کانال‌ها بر هیجان‌ها و مشکلات مردم ایران سوار می‌شود و ملت به ویژه جوانان را تشویق به ایجاد آشوب و اغتشاش در ایران می‌کند.

اعضای این فرقه جنایتکار در ظاهر حجاب را رعایت می‌کنند و خود را پایبند دستور‌های اسلام می‌دانند، اما پشت پرده کثیف‌ترین اقدامات و جنایت‌ها را انجام می‌دهند، این فرقه تروریستی حجاب دارند، اما شعار کشف حجاب سر می‌دهند.

حرف از آزادی می‌زنند، ولی آزادی وجود ندارد، ازدواج ممنوع، حتی حرف زدن ۲ نفر با یکدیگر ممنوع، انتخاب رنگ لباس ممنوع و تصمیم‌گیری درباره مسایل مربوط به زندگی شخصی ممنوع است. حتی فکر کردن و گفتن چنین روایت‌هایی خیالی و قصه‌گویی و رویاپردازی به نظر می‌رسد، اما واقعیت است، واقعیت گروهک تروریستی منافقین فرقه رجوی.

برچسب ها :
 
از   0   رای
0

عکس های خبر

نظرات