تجهیز ۵۵۰ کلاس برای اسکان تابستانه فرهنگیان در شیراز

رئیس اداره تعاون و رفاه اداره کل آموزش و پرورش استان فارس گفت: ۵۵۰ کلاس برای اسکان تابستانه فرهنگیان در سفر به شیراز آماده سازی شده است.

پایگاه خبری مطبوعات فارس: حسنعلی محمدی، افزود: این ظرفیت در روزهای اوج سفر قابلیت افزایش به یکهزار کلاس نیز دارد. هر کلاس به طور میانگین ظرفیت استقرار پنج نفر را دارد.

رئیس اداره تعاون و رفاه اداره کل آموزش و پرورش فارس اظهار کرد: با توجه به اینکه بسیاری از فرهنگیان از این فرصت برای استفاده از ظرفیت پزشکی و درمانی شیراز استفاده می‌کنند، اختصاص مدارس به اسکان فرهنگیان با محوریت مدارس مرکز شهر برنامه‌ریزی شده است.

محمدی عنوان کرد: تنها پایگاه اسکان تابستانه شهرستان شیراز در خیابان حر، روبروی باشگاه فرهنگیان در دبستان ابوریحان بیرونی مستقر شده و از ابتدای تیر ماه تا ۱۵ شهریور پذیرای فرهنگیان است.

وی با بیان اینکه در ادامه امکان اسکان تابستانه در برخی از مدارس شهرستان‌های هدف گردشگری فارس مانند سپیدان و برخی شهرهای ورودی این استان نیز فراهم می‌شود، اضافه کرد: خانه‌های معلم سراسر استان نیز در این ایام با ظرفیت یکهزار و ۵۵۰ نفر فعال هستند.

رئیس اداره تعاون و رفاه اداره کل آموزش و پرورش فارس یادآور شد: نوروز گذشته به دلیل تراکم حجم مسافران در ۱۳ روز ۱۲ هزار کلاس در قالب یکهزار و ۱۰۰ مدرسه تجهیز شد که ۵۵۰ مورد آن در شهر شیراز در اختیار فرهنگیان قرار گرفت.

محمدی افزود: بیش از ۸۰۰ هزار و ۶۰۰ نفر در قالب افزون بر ۲۲۸ هزار خانواده فرهنگی در این مدارس اسکان داده شدند.

وی گفت: کلاس‌های آماده سازی شده برای اسکان فرهنگیان در سه دسته (الف، ب و ج ) دسته بندی شدند به طوری که در کلاس‌های سطح الف همه امکانات موجود است و در کلاس‌های رده (ج) تنها یک سرپناه در اختیار خانواده‌ها قرار می‌گیرد.

محمدی گفت: در اسکان گذشته فرهنگیان، استان فارس رتبه نخست رزرو در سامانه اسکان آموزش و پرورش را به خود اختصاص داد.

راه‌اندازی سومین بیمارسرای فرهنگیان در شیراز

رئیس اداره تعاون و رفاه اداره کل آموزش و پرورش فارس گفت: بیمار سرای ۲۴ سوئیتی فرهنگیان وقع در کوی زهرا شیراز آماده و تجهیز شده و تا کمتر از یک ماه آینده مورد بهرهبرداری قرار می‌گیرد.

وی افزود: این مرکز به عنوان سومین بیمارسرای فرهنگیان در شیراز ظرفیت پذیرش ۱۵۰ نفر را دارد.

محمدی اضافه کرد: ۱۱ سوئیت ویژه نیز با ظرفیت یکصد تخت آماده شده و بزودی به مجموعه رفاهی فرهنگیان در خیابان حر الحاق می‌شود.

وی اضافه کرد: علاوه بر این امسال ۲۰۰ تخت نیز به ظرفیت اقامتی نیز به مجموعه رفاهی شماره یک فرهنگیان شیراز افزوده شد.

رئیس اداره تعاون و رفاه اداره کل آموزش و پرورش فارس ادامه داد: در سال جاری ۱۲ سوئیت ویژه با ظرفیت یکصد نفر در مجتمع رفاهی آموزشی شماره ۲ راه‌اندازی شد.

محمدی یادآور شد: سالن اجتماعات مجتمع رفاهی – آموزشی فرهنگیان شماره ۲ شیراز در فرهنگشهر با گنجایش ۱۲۰ نفر و رستوران سنتی این مجتمع رفاهی با ظرفیت ۲۰۰ نفر از دیگر پروژه‌های آموزش و پرورش فارس بود که امسال بهره‌برداری شد.

برچسب ها :
 
از   1   رای
2

عکس های خبر

نظرات