معاون فرهنگ وارشاد اسلامی فارس:

از مشکلات و مسایل اصحاب رسانه بی‌تفاوت نمی‌گذریم

معاون امور فرهنگی و رسانه‌ای اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس با بیان اینکه سیاست‌گذاری‌های رسانه‌ای در سطح ملی انجام می‌شود، گفت: با این حال از مشکلات و مسائل اصحاب رسانه فارس بی‌تفاوت نمی‌گذریم و همه دغدغه‌های این قشر احصا و به سیاست‌گذاران ملی منتقل می‌شود.

پایگاه خبری مطبوعات فارس: غلامرضا خوش‌اقبال روز چهارشنبه اظهار کرد: حمایت از رسانه‌ها به صورتی کلان در این دوره مورد توجه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار گرفته و بر اساس سیاست‌گذاری انجام شده قرار است با تقویت صاحب‌امتیازان مطبوعات و مدیران مسئول رسانه‌ها امکان حمایت از خبرنگاران فراهم شود.

وی افزود: خانه مطبوعات استان فارس باید به‌عنوان زبان رسمی ‌رسانه‌های فعال در استان و بازوی رسمی ‌وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی فعالانه خواسته‌ها و مطالبات اصحاب رسانه را دنبال کند و به عنوان نهادی صنفی از پیگیری مطالبات به عنوان یک مجموعه صنفی خسته نشود.

خوش‌اقبال اضافه کرد: در صورتی که خانه مطبوعات کم‌کار و منفعل باشد، شاهد کنشی برای مطالبه خواسته‌های اهالی رسانه نخواهیم بود و در نتیجه واکنشی نیز دریافت نمی‌شود.

معاون امور فرهنگی و رسانه‌ای اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس ادامه داد: مطالبه‌گری مداوم خانه مطبوعات، دستگاه دولتی را در پیگیری خواسته‌های اهالی رسانه از سیاست‌گذار کلان پویاتر می‌کند.

معاون فرهنگ وارشاد اسلامی فارس: از مشکلات و مسایل اصحاب رسانه بی‌تفاوت نمی‌گذریم

تسهیلگری دولت سیزدهم برای اهالی رسانه

وی از تلاش‌های معاون امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای تقویت بنیادهای اصلی رسانه خبرداد و گفت: قرار است با تغییر سازوکارهای سامانه «ای رسانه» شرایط صدور کارت خبرنگاری، بارگذاری‌ اطلاعات رزومه و نمونه کارها و دیگر خدمات این سامانه تسهیل شود.

معاون اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس افزود: قرار است پرداخت یارانه کاغذ برای روزنامه و مطبوعات و حمایت مالی از رسانه‌های برخط افزایش یابد تا مدیران مسئول این رسانه‌ها بتوانند از خبرنگاران حمایت کنند.

خوش اقبال اضافه کرد: معاون مطبوعاتی وزیرفرهنگ و ارشاد اسلامی از ابتدای دولت سیزدهم در حال انجام رایزنی‌هایی برای تغییر آیین‌نامه‌های دست‌وپاگیر گذشته است.

معاون امور فرهنگی و رسانه‌ای اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس وعده داد: در سفر پیش روی مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی کشور به شیراز به‌عنوان نخستین مهمان «دکه رسانه» امسال، مسائل خرد مادی و معنوی خبرنگاران و عکاسان خبری استان با او در میان گذاشته می‌شود.

بی توجهی به فرهنگ نوشتاری عامل حق‌التحریرهای ناچیز خبرنگاری است

وی بی‌توجهی به فرهنگ نوشتاری را عامل اصلی حق‌التحریرها و حق التألیف‌های ناچیز خبرنگاری دانست و اذعان کرد: این بی‌اهمیتی به فرهنگ نوشتاری به حقوق همه اهل قلم اعم از نویسنده، مولف و خبرنگار تسری یافته است.

خوش اقبال با بیان اینکه اهالی قلم مهجورترین قشر هنرمندان کشور هستند، گفت: با گسترش سایت‌های خبری اینترنتی و شبکه‌های اجتماعی شمار خبرنگاران فعال در روزنامه‌های چاپی کاهش یافته و در رسانه‌های برخط نیز ناچار به کار با دریافت حق‌التحریرهای ناچیز مشغول بکار هستند.

معاون امور فرهنگی و رسانه‌ای اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس با اشاره به کم‌رنگ‌شدن زبان ادبی در رسانه‌ها، تاکید کرد: خبرنگار باید فارغ از جریان‌های سیاسی، برای تقویت بنیه ‏علمی ‌و فرهنگی بکوشد و با بهره‌گیری از مؤلفه‌های زبان ادبی در برابر شبکه‌های اجتماعی، جریان هدفمند و قابل ‏تأمل را ‏با زبانی فاخر دنبال کند.

وی با اذعان به اینکه سال گذشته در جشنواره مطبوعات فارس داوران از کم‌رنگ‌شدن زبان و ادبیات فارسی در نوشته‌های رسانه‌ای گله‌مند بودند، توصیه کرد: نویسندگان کوتاه نویس مانند خبرنگاران با مطالعه مداوم و افزایش دایره کلمات خود دست به نگارش‌هایی فراتر از نوشته‌های ردی و گذری شبکه‌های اجتماعی بزنند تا از این رهگذر زبان فارسی تقویت شود.

خوش‌ اقبال اعلام کرد: امسال با همراهی خانه مطبوعات در حال راه‌اندازی کارگاه‌هایی برای آموزش جریان‌های ادبی هستیم تا به تقویت و غنای زبان در رسانه‌ها کمک شود.

معاون امور فرهنگی و رسانه‌ای اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس با اشاره به احیای انجمن‌های ادبی فارس در سال گذشته، گفت: تا کنون بیش از ۴۰ کارگاه ادبی در انجمن‌ها راه‌اندازی شده که مورد استقبال اهالی رسانه شهرستان‌های این استان نیز قرار گرفت.

برچسب ها :
 
از   0   رای
0

عکس های خبر

نظرات