مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری فارس:

۲۳۰ زوج نابارور فارس از محل اعتبارات سفر رییس‌جمهور حمایت شدند

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری فارس گفت: سال گذشته از محل اعتبارات سفر رییس جمهور به استان، ۲۳۰ زوج نابارور خدمات حمایتی دریافت کردند.

پایگاه خبری مطبوعات فارس به نقل از ایرنا، زهرا یقطین در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه شیراز افزود: زوج هایی که به مرکز زینبیه در شیراز یا مراکز درمانی راه اندازی شده در زمینه ارایه خدمات ناباروری در پنج شهرستان آباده، فیروزآباد، لامرد، داراب و ممسنی مراجعه کنند، می توانند با استفاده از بیمه سلامت و تامین اجتماعی از خدمات این مراکز استفاده کنند.

وی ادامه داد: همچنین هیچ زوجی که برای دریافت خدمات ناباروری به مراکز درمانی خصوصی ثمر، رستمی، مادر و کودک و دنا در شیراز مراجعه می کند مجبور نیست که از همان ابتدا تمام هزینه ها را پرداخت کند و این مراکز باید طبق قانون شرایط استفاده از بیمه سلامت و بیمه درمان تامین اجتماعی را برای زوج های نابارور فراهم کنند.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری فارس بیان کرد: سال گذشته حمایت هایی نیز از خانواده های دارای فرزند چندقلو دراستان انجام شد که از جمله ۴۶ خانواده دارای فرزند سه قلو که تحت حمایت ستاد اجرایی فرمان امام قرار گرفتند.

یقطین با اشاره به تصویب قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در سال ۱۴۰۰ در مجلس یادآور شد: از ابتدای اسفند پارسال تاکنون ۱۱۴ پرونده تامین زمین برای خانوارهای دارای سه فرزند که فرزند سوم آنها از آبان سال ۱۴۰۰ به بعد متولد شده به مرکز استان ارجاع شده که مراحل قانونی واگذاری را طی می کند.

وی ادامه داد: با توجه به دغدغه استاندار فارس و توجه عمیق وی و همه دستگاه های متولی، سال گذشته شاهد اقداماتی در این زمینه در استان بودیم که از جمله می توان به شناسایی ۳۱۴ زمین در استان برای واگذاری ۲۰۰ متر به خانواده های دارای سه فرزند با شرایط فوق اشاره کرد.

وی اضافه کرد: البته در شیراز در بحث تامین زمین در این زمینه با مشکلات جدی مواجه هستیم که استاندار فارس در کارگروه تامین مسکن ستاد خانواده و جوانی جمعیت استان خواستار حل این مشکل شد که امیدواریم به زودی شاهد اتفاقات خوبی در این زمینه باشیم.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری فارس گفت: همچنین بر اساس قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، سال گذشته ۳۴ هزار و ۷۸۴ فقره تسهیلات قرض الحسنه فرزندآوری از ۳۰ میلیون تومان تا ۱۵۰ میلیون تومان در استان به خانواده های واجد شرایط پرداخت شد.


یقطین یادآور شد: در حوزه وام ازدواج نیز سال گذشته ۴۳ هزار و ۸۶۹ فقره تسهیلات به زوجین پرداخت شد. این عدد برای کسانی که از سال ۹۸ به بعد ازدواج کرده و وام ازدواج دریافت نکرده اند به ازای هر نفر به ۱۸۰ میلیون افزایش یافت و چنانچه سن زوج و زوجه زیر ۲۳ سال باشد نیز عدد تسهیلات ۲۲۰ میلیون تومان خواهد بود.

وی، با اشاره به بحران حرکت جامعه به سمت سالمند شدن گفت: هیچ کس نمی توانند مانند پدربزرگ ها و مادربزرگ ها فرزندان و نوه های خود را تشویق به ازدواج و فرزندآوری کنند و همه جمعیت استان باید به مسئولیت و وظیفه خود در قبال جوانی جمعیت عمل کنند.

برچسب ها :
 
از   0   رای
0

عکس های خبر

نظرات