وزنه بردار مرودشتی ۲ نشان برنز بانوان آسیا به دست آورد

فاطمه کشاورز وزنه بردار اهل شهرستان مرودشت فارس در پیکارهای وزنه برداری قهرمانی آسیا که در شهر جینجو کره جنوبی در حال برگزاری است، برای نخستین بار ۲ نشان برنز آسیا را برگردن آویخت و نشان داد این شهرستان قطب وزنه برداری فارس است. 

پایگاه خبری مطبوعات فارس به نقل از ایرنا، فاطمه کشاورز که در دسته ۶۴ کیلوگرمی به روی تخته رفته بود،‌ در حرکت اول یک ضرب، وزنه ۸۳ کیلوگرمی را نتوانست مهار کند.

مقام پنجم در یک ضرب

کشاورز در حرکت دوم وزنه ۸۵ کیلوگرمی را انتخاب کرد و با موفقیت آن را بالای سر برد اما در حرکت سوم نتوانست وزنه ۸۹ کیلوگرمی مهار کند و در نهایت در بین هشت وزنه‌بردار در رده پنجم حرکت یک ضرب قرار گرفت.

۲ مدال برنز در حرکت ۲ ضرب

همچنین این وزنه بردار مرودشتی در حرکت ۲ ضرب درخشش خوبی داشت و زمینه کسب ۲ مدال برنز آسیایی را فراهم کرد.

کشاورز در حرکت ۲ ضرب ابتدا وزنه ۱۰۵ کیلو گرمی را بالای سر برد و سپس با انتخاب وزنه ۱۰۹ کیلوگرمی موفق شد این وزنه هم مهار کند اما در حرکت سوم وزنه ۱۱۳ کیلوگرمی را نتوانست بالای سر ببرد و در نهایت هم در مجموع ۱۹۴ کیلوگرم با ۲ نشان برنز آسیا که برای نخستین بار کسب کرد، به کار خود پایان داد. ‌

در این حرکت آنوجین گانزوریگ از مغولستان نشان طلا گرفت ،‌مدین آمانوا از ترکمنستان صاحب مدال نقره شد و فاطمه کشاورز هم از ایران مدال برنز به خود اختصاص داد.

شهرستان مرودشت از دیرباز تاکنون یکی از قطب‌های وزنه برداری در کشور و استان فارس محسوب می‌شود که ملی پوشان زیادی را در این رشته سخت که به عنوان پولاد سرد شهرت دارد، همواره مطرح کرده است.

عباس نجاتی، داریوش نجاتی، لهراسب بهروزی، حسن عمادی، سجاد بهروزی، جابر بهروزی، میلاد ارونگی، حمیدرضا زارع، میثم زارع و محمدرضا زارعی پولاد مردان این شهرستان هستند که افتخارات بزرگی را در عرصه رقابت‌های آسیایی، جهانی و کشور به ارمغان آوردند هم اینک هم فاطمه کشاورز از این شهر ستان نشان برنز آسیا گرفت.

از قهرمانی آسیا و ورود به المیپک تا نشستن بر روی ویلچر

عباس نجاتی، این پولاد مرد مرودشتی که بخت با او یار نبود با آسیب جدی از این ورزش کناره گرفت، او در اوج و در حالی که سهمیه ورود به المپیک بارسلون را در دست داشت پولاد سرد امانش نداد و با آروزهای بسیاری که داشت، زیر وزنه ماند و با قطع نخاع بر روی ویلچر نشست.

پیکارهای وزنه‌برداری قهرمانی آسیا و انتخابی سهمیه المپیک ۲۰۲۴ پاریس از ١٣ اردیبهشت آغاز شده و تا ۲۳ همین ماه در شهر جینجه کره جنوبی ادامه دارد.

از استان فارس تنها فاطمه کشاورز در این مسابقات شرکت دارد، پوریا اکبری تنها وزنه بردار اهل شهرستان نی ریز از توابع استان فارس بود که پیش مسابقات آسیایی به تیم ملی دعوت شد اما نتوانست راهی مسابقات آسیایی شود.


برچسب ها :
 
از   2   رای
3

عکس های خبر

نظرات