مهاجرت بیش از ۸۰۰ ماما به خارج از کشور در سال گذشته

رئیس شورای هماهنگی نظام پزشکی کشور از مهاجرت بیش از ۸۰۰ ماما به خارج از کشور در سال گذشته خبر داد و گفت: دولت و مجلس باید با تامین شغل و درآمد مناسب و ایجاد امنیت شغلی مانع از خروج این سرمایه‌های ملی شوند.

پایگاه خبری مطبوعات فارس به نقل از ایرنا، منصور جعفری نمین روز شنبه در آیین گرامیداشت روز جهانی ماما در اردبیل با اشاره به موضوع جوانی جمعیت و عدم استفاده از نظرات کارشناسی ماماها و انجمن‌های مامایی و زنان و زایمان خواستار اصلاح موارد مرتبط با این موضوع و بویژه موضوع غربالگری نوزادان شد و افزود: تولد نوزاد معلول تبعات زیادی برای جامعه و خانواده دارد و در نظام سلامت نیز اختلالاتی بوجود خواهد آورد.

جعفری نمین با اشاره به موضوع اجرای پزشکی خانواده و سیستم ارجاع در کشور گفت: متاسفانه جایگاه واقعی ماماها در این موضوعات دیده نشده و باید جایگاه ماماها در تیم سلامت خانواده در نظر گرفته شود.

رئیس شورای هماهنگی نظام پزشکی کشور با اشاره به الزام پزشکان و کادر درمانی جهت عقد قرارداد با بیمه‌های پایه بیان کرد: در صورت اجرای این قانون، سازمان‌های بیمه‌گر هم باید در پرداخت هزینه‌ها و عقد قرارداد با پزشکان و کارشناسان پروانه دار مشارکت کنند.

رئیس هیات مدیره نظام پزشکی اردبیل با تاکید بر مخالفت سازمان نظام پزشکی کشور با تعرفه پزشکی ابلاغی تصریح کرد: دستمزد و قیمت تمام شده باید از هم جدا شود ولی در قانون ابلاغی تعرفه پزشکی، این موضوع دیده نشده و به همین دلیل سازمان نظام پزشکی کشور مخالفت صریح خود را با تعرفه ابلاغی اعلام کرده و از طریق دولت و مجلس این موضوع پیگیری می‌شود تا نسبت به اصلاح تعرفه اقدام شود.

برچسب ها :
 
از   1   رای
5

عکس های خبر

نظرات