قیمت گذاری ۲۲ قلم کالای اساسی در فارس گامی برای برقراری ثبات در بازار

کمیته قیمت گذاری ستاد تنظیم بازار استان فارس در آستانه سال نو و ماه مبارک رمضان و با هدف تثبیت قیمت ها و ثبات بازار، قیمت ۲۲ قلم کالای اساسی را تصویب و اعلام کرد.

پایگاه خبری مطبوعات فارس به نقل از ایرنا، این کالاها در فروشگاه‌های زنجیره‌ای، تعاونی های مصرف، غرفه های شهرداری و نمایشگاه های عرضه مستقیم کالا در دسترس شهروندان است و عرضه خواهد شد.

اقلام مذکور و قیمت مصوب هر کیلوگرم آن شامل پیاز سفید ۱۶ هزار و ۵۰۰ تومان، پیاز زرد ۱۵ هزار و ۵۰۰ تومان، سیب زمینی ۱۷ هزار تومان، خیار محلی ۱۸ هزار و ۵۰۰ تومان، گوجه فرهنگی لوکس ۱۲ هزار و ۵۰۰ تومان، بادمجان ۱۲ هزار و ۵۰۰ تومان، سیب قرمز ۲۹ هزار و ۸۰۰ تومان، پرتقال والن جیرفت ۲۲ هزار و ۹۰۰ تومان، پرتقال والن داراب ۲۸ هزار و ۹۰۰ تومان و پرتقال تامسون ۱۸ هزار و ۸۰۰ تومان است.

همچنین قیمت هرکیلوگرم لوبیا قرمز ۵۳ هزار تومان، لوبیا چیتی ۶۷ هزار تومان، نخود ۵۹ هزار و ۵۰۰ تومان، عدس ریز و درشت ۵۲ هزار تومان، برنج هندی ۳۵ هزار تومان، برنج تالیندی ۱۸ هزار تومان، شکر ۲۲ هزار تومان، گوشت منجمد گوساله ۱۵۵ هزار تومان، گوشت مرغ منجمد ۴۴ هزار تومان و تخم مرغ ۴۵ هزار تومان تعیین شده است.

قیمت گذاری ۲۲ قلم کالای اساسی در فارس گامی برای برقراری ثبات بازار

گران فروشی ها به سامانه ۱۲۴ اعلام شود

مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری و سخنگوی ستاد تنظیم بازار فارس پنجشنبه در همین ارتباط، گفت: با توجه به اعلام قیمت ۲۲ کالای اساسی از سوی ستاد تنظیم بازار، شهروندان چنانچه با هرگونه افزایش قیمت برخورد کردند آن را از طریق سامانه ۱۲۴ اعلام کنند.

مرتضی شریفی افزود: البته قیمت مصوب ۲۲ کالای مذکور مربوط به کالای فله ای و فاقد بسته بندی و یا پاک شده و اصلاح شده است و اگر همین کالا توسط فروشنده تمیز و بسته بندی شود ممکن است یک افزایش قیمت جزئی نسبت به نرخ مصوب داشته باشد.

وی ادامه داد: قیمت اعلام شده مربوط به میوه نیز مربوط به میوه تنظیم بازار شب عید است که در مرکز استان با همین نرخ عرضه می شود اما در شهرستان ها ممکن است رقم جزئی بابت کرایه به قیمت مصوب اضافه شود.

مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری بیان کرد: در کنار عرضه کالا به قیمت های مصوب در مراکز مختلف، در طرح مزرعه تا سفره نیز که کالا به شکل مستقیم توسط تولید کننده عرضه می شود، قیمت ها ممکن است حتی از قیمت های مصوب هم کمتر باشد.

قیمت گذاری ۲۲ قلم کالای اساسی در فارس گامی برای برقراری ثبات بازار

نظارت ۵۰۰ بازرس اتاق اصناف بر بازار نوروز و ماه رمضان

رییس اتاق اصناف مرکز استان فارس هم گفت: هم اینک ۵۰۰ بازرس رسمی و افتخاری اتاق اصناف بر بازار شب عید نظارت دارند و با آغاز ماه مبارک رمضان این نظارت ها بازار این ماه را نیز شامل خواهد شد.

علیرضا رعنایی افزود: از مجموع ۵۰۰ بازرس رسمی و افتخاری، ۱۸۰ بازرس در مرکز استان فعالیت دارند.

وی، با اشاره به اعلام قیمت ۲۲ قلم کالای اساسی از سوی ستاد تنظیم بازار فارس ادامه داد: این قیمت گذاری که با حضور روسای اتحادیه های مربوطه انجام شده به ثبات قیمت ها در بازار کمک قابل توجهی خواهد کرد.

قیمت گذاری ۲۲ قلم کالای اساسی در فارس گامی برای برقراری ثبات بازار

نظارت جدی ۱۲۰ اکیپ بازرسی سازمان صمت فارس بر بازار

معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس گفت: هم اینک در سطح استان حدود ۱۲۰ اکیپ بازرسی به شکل روزانه مشغول فعالیت هستند که از این تعداد ۴۰ اکیپ در شیراز کار بازرسی از بازار را با جدیت انجام می دهند.

مهدی حسنی در گفت و گو با ایرنا افزود: کار بازرسی ها در استان از ابتدای اسفندماه جاری آغاز شده و تا پایان ماه مبارک رمضان نیز ادامه خواهد داشت.

وی ادامه داد: بازرسان ما در این بازرسی ها بر قیمت کالاها، صدور فاکتور، درج قیمت و ثبت در سامانه جامع تجارت نظارت دارند.

معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس گفت: علاوه بر گشت های بازرسی سازمان صمت، گشت های مشترکی نیز با مجموعه های اتاق اصناف، بسیج اصناف و جهاد کشاورزی استان انجام می دهیم.

حسنی افزود: بازرسان ما در این ایام به شکل مستقیم مراکز عرضه پوشاک، کیف و کفش، قنادی ها و خشکباری ها، آرایشگاه های زنانه و مردانه، قالی شویی، خشکشویی، میهمان پذیرها، مراکز اقامتی و سیاحتی، عمده فروشی ها، فروشگاه های زنجیره ای و تعاونی های مصرف را مورد بازرسی قرار می دهند.

وی بیان کرد: این بازرسی ها در سه مقطع قبل از عید، در ایام نوروز و همچنین ماه مبارک رمضان انجام می شود که در هر مقطع بر بازار کالاهای مرتبط نظارت خواهیم داشت.

معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس گفت: در بازرسی های قبل از عید بر کالاهایی مورد تقاضای مردم در قبل از آغاز سال جدید از جمله پوشاک، کیف و کفش، شیرینی، خشکبار و شوینده‌ها نظارت داریم و در ایام نوروز هم بر فعالیت مراکز اقامتی و سیاحتی، پزندگان، پایانه‌های مسافربری، فرودگاه، راه آهن و حمل و نقل درون شهری نظارت خواهیم داشت.

حسنی افزود: همچنین همزمان با آغاز ماه مبارک نظارت بر فعالیت صنوفی همچون قنادی ها و تولید کنندگان زولبیا و بامیه، پزندگان، رستوران ها و فست فودها تشدید می‌شود.

وی گفت: البته ما به دنبال مچ گیری و افزایش آمار برخورد با صنوف متخلف نیستیم و امیدواریم با رعایت موارد از سوی کسبه شاهد هیچگونه گلایه و شکایتی از جانب مردم نباشیم.

برچسب ها :
 
از   1   رای
4

عکس های خبر

نظرات