استفاده از "تیک‌تاک" برای کارکنان دولت انگلیس ممنوع شد

دولت انگلیس روز پنجشنبه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که استفاده از نرم‌افزار شبکه اجتماعی تیک‌تاک در دستگاه‌های دولتی این کشور، به دلیل مسائل امنیتی ممنوع شد. 

پایگاه خبری مطبوعات فارس: در بیانیه‌ای که یک نسخه آن در تارنمای دولت منتشر شد آمده است: این ممنوعیت پس از آن صورت می گیرد که دفتر نخست وزیری دستور بررسی ابعاد امنیتی استفاده از نرم افزارهای شبکه‌های اجتماعی را صادر کرد. با توجه به ماهیت حساس اطلاعاتی که در دستگاه‌های دولتی ذخیره می‌شود، سیاست‌های دولت در مورد مدیریت برنامه‌های شخص ثالث تقویت و ممنوعیت استفاده از تیک‌تاک در دستگاه‌های دولتی اعلام شد.
این بیانیه می‌افزاید: در حال حاضر استفاده محدودی از تیک‌تاک در داخل دولت وجود دارد و نیاز محدودی برای کارکنان دولتی در زمینه استفاده از این برنامه در دستگاه‌های کاری وجود دارد.
«اولیور داودن» معاون نخست وزیر انگلیس در این باره گفت: امنیت اطلاعات حساس دولتی در اولویت است، بنابراین امروز این برنامه را در دستگاه های دولتی ممنوع کردیم و استفاده از سایر برنامه هایی که داده‌های کاربران را استخراج می‌کند تحت بررسی قرار خواهیم داد.
وی تصریح کرد: محدود کردن استفاده از تیک‌تاک در دستگاه‌های دولتی اقدامی محتاطانه و متناسب با توصیه‌های کارشناسان امنیت سایبری است.

پیش از این اتحادیه اروپا، کانادا و آمریکا نیز استفاده از تیک‌تاک را در دستگاه‌های دولتی ممنوع کردند.
تیک‌تاک با قابلیت ضبط، ویرایش و اشتراک‌گذاری موزیک ویدئوهای کوتاه، از محبوبیت بالایی در بین کاربران در سراسر جهان برخوردار شده و مخاطبان، در مقایسه با سایر شبکه‌های اجتماعی، زمان بیشتری را در این برنامه می‌گذرانند. بر اساس آمار استاتیستا (Statista)، کاربران تیک‌تاک به طور متوسط ۲۹ ساعت در ماه را صرف این برنامه می‌کنند.
تیک‌تاک در حال حاضر بیش از یک میلیارد کاربر فعال در سراسر جهان دارد و بیش از ۱۰۰ میلیون نفر از آن‌ها در ایالات متحده هستند؛ این شمار بالای کاربران آمریکایی و محبوبیت این برنامه در این کشور با وجود تلاش کاخ سفید برای ممنوع کردن آن، حائز اهمیت است.

برچسب ها :
 
از   1   رای
1

عکس های خبر

نظرات