عربستان سعودی به هیأت اسرائیلی روادید نداد

منابع خبری یکشنبه شب گزارش دادند، عربستان سعودی با ورود یک هیات اسرائیلی به خاک خود مخالفت کرده است. 

پایگاه خبری مطبوعات فارس به نقل از ایرنا، روزنامه عبری زبان «یدیعوت آحارونوت» به نقل از بلومبرگ گزارش داد، مقام‌های سعودی برای یک هیات اسرائیلی که قصد حضور در یک رویداد گردشگری سازمان ملل متحد در عربستان را داشتند، ویزا صادر نکرده است.

بر اساس این گزارش، سازمان جهانی گردشگری وابسته به سازمان ملل متحد از مسئولان اسرائیلی و ساکنان روستای «کفر کاما» در منطقه الجلیل که این روستا را به عنوان یکی از ۳۲ منطقه نمونه گردشگری روستایی برای سال جاری میلادی انتخاب کرده، خواسته بود برای مراسم گردشگری به عربستان سفر کنند.


به نوشته یدیعوت آحارونوت، تصمیم برای جلوگیری از صدور روادید ورود در حالی صورت گرفته که بین ایران و عربستان سعودی برای از سرگیری روابط دیپلماتیک توافق شده و با اشاره به اینکه علی رغم صحبت در مورد گفت وگوها برای ایجاد نزدیکی دیپلماتیک عربستان با (رژیم) اسرائیل و تمایل برای عادی سازی روابط بین اسرائیل و عربستان، به نظر می رسد واقعیت کاملاً متفاوت است.

بنا بر این گزارش، وزارت خارجه اسرائیل به سازمان جهانی گردشگری نامه فرستاد تا شاید بتواند با میانجیگری این نهاد سازمان ملل متحد، ویزا بگیرد. دوشنبه گذشته هم این سازمان از وزارت گردشگری سعودی درخواست صدور ویزا کرده بود.

برچسب ها :
 
از   0   رای
0

عکس های خبر

نظرات