۳۵ دانش‌آموز کَوار فارس به علت سرگیجه راهی مرکز درمانی شدند

مدیر آموزش و پرورش شهرستان کَوار با بیان اینکه ۳۵ دانش‌آموز دختر یکی از مدارس این شهرستان به علت احساس سرگیجه و سردرد راهی مراکز درمانی شدند گفت: حال همه این دانش‌آموزان خوب است و جای هیچ نگرانی نیست. 

پایگاه خبری مطبوعات فارس به نقل از اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش فارس، علی اصغر رشیدی شنبه در این باره گفت: ساعت ۹ صبح روز شنبه ۱۳ اسفندماه دانش اموزان یک کلاس درس در دبیرستان دوره دوم متوسطه فاطمه الزهرا(س) شهرستان کوار اعلام کردند که موادی داخل بخاری کلاس ریخته شده است.
مدیر آموزش و پرورش شهرستان کوار استان فارس گفت: معلم این کلاس،‌ اقدام به تخلیه کلاس درس کرد و با مشاهده این رفتار، بقیه دانش آموزان این آموزشگاه نیز از کلاس درس خارج شدند.
رشیدی گفت: در این زمان، سه تن از دانش اموزان از یک کلاس دیگر، احساس سردرد و سرگیجه کردند که توسط اورژانس به مرکز درمانی کوار منتقل شدند.
مدیر آموزش و پرورش شهرستان کوار استان فارس گفت: تعدادی دیگر از دانش آموزان هم که یا دارای بیماری زمینه ای مانند آسم یا آلرژی بودند و یا دچار اضطراب و استرس شدند نیز به این مرکز درمانی منتقل می شوند.
وی گفت: هم اکنون تیم های بهداشتی در محل مدرسه مستقر هستند و مشغول بررسی علل و عوامل هستند.
وی گفت: سلامت دانش آموزان خط قرمز ما است و به محض اینکه دانش اموزی احساس مشکلی کند سریعا برای رفع نگرانی وی و خانواده اش او را به مراکز درمانی اعزام خواهیم کرد لذا احتمال افزایش امار نیز است.
مدیر آموزش و پرورش شهرستان کوار استان فارس گفت: این آموزشگاه ۶۱۴ دانش آموز دارد.

انتقال چهار دانش آموز کواری به شیراز
در همین حال، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز که برای بررسی وضعیت دانش اموزان کواری در این شهرستان حضور یافته است، گفت: در پی ایجادحالت تهوع، ضعف وسرگیجه درجمعی از دانش‌ آموزان دبیرستان دخترانه فاطمه الزهرا (س) شهرستان کوار، ۳۵ نفر از انها به بیمارستان این شهر اعزام شدند.
مهرداد شریفی گفت: به دلیل حساسیت موضوع، از این تعداد، چهار دانش اموز که دارای بیماری زمینه‌ای مانند آسم یا آلرژی بودند توسط آمبولانس‌های اورژانس برای مراقب‌های بیشتر به بیمارستان‌های شیراز منتقل شدند.
وی با تاکید بر اینکه تمامی دانش‌اموزان وضعیت خوبی دارند، گفت: بیمار بدحال نداریم و همه بیماران در حال طی کردن فرایند درمان هستند.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز، با اشاره به اینکه همه امکانات مورد نیاز درمان در بیمارستان کوار وجود دارد، تاکید کرد: به خانواده‌ها اطمینان می‌دهم که مشکلی وجود ندارد و نگران نباشند.
وی افزود: علت دقیق این مشکل بوجود آمده در این مدرسه هنوز به صورت دقیق مشخص نیست و به زودی با اتمام بررسی، اعلام می‌شود.

شهرستان کوار در ۴۵ کیلومتری شیراز قرار دارد.

برچسب ها :
 
از   0   رای
0

عکس های خبر

نظرات