عشایر قشقایی‌ یک میلیارد تومان به زلزله‌زدگان خوی کمک کردند

مسئول کانون فرهنگی هنری استاد محمد بهمن بیگی با بیان اینکه جامعه اقوام و عشایر در صحنه‌های مختلف نقش‌آفرینی کرده‌اند،گفت:جامعه عشایر اینبار و در حادثه ناگوار زمین لرزه خوی هم سنگ تمام گذاشتند و در این مدت با اهدای بیش از یک میلیارد تومان کمک نقدی و غیرنقدی به یاری مردم این منطقه شتافتند. 

پایگاه خبری مطوعات فارس: مهران نامداری اظهار کرد: با فراخوان های صورت گرفته، انسان‌های نوع دوست قشقایی به یاری هموطنان اهل خوی شتافتند و افزون بر حمایت مالی، از چند نقطه شیراز، چند کامیون اقلام ضروری غذایی، بهداشتی و دارویی را جمع آوری و به شهرستان خوی ارسال کردند.

مسئول کانون فرهنگی هنری استاد محمد بهمن بیگی ادامه داد: مردم غیرتمند جامعه اقوام بویژه ایل جلیل قشقایی همیشه و در عرصه گوناگون فرهنگی، اجتماعی، سیاسی چ اقتصادی در حوادث ناگوار غیرمترقبه یاری‌گر هموطنان بوده اند.

نامداری اضافه کرد: پخت ۵۰ هزار قرص نان محلی توسط بانوان زحمتکش جامعه قشقایی در چند نقطه شهرستان شیراز و ارسال به مناطق سیل زده خوزستان و لرستان نمونه دیگری از دستگیری قشقایی ها از هموطنان است.

عشایر قشقایی در دوران انقلاب اسلامی و دفاع مقدس با تقدیم بیش از سه هزار شهید گرانقدر، جلوه هایی درخشان از غیرت، دلاوری و سلحشوری را به نمایش گذاشته اند و در مقاطع حساس همچون سیل شیراز و زلزله، به یاری هموطنان آمده‌اند.

زمین لرزه‌ای به بزرگی ۵.۹ درجه در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) ساعت ۲۱:۴۴ شنبه، هشتم بهمن ماه شهر خویو فیرورق در آذربایجان غربی را لرزاند که طبق گزارش‌ها، خسارت، مصدومان و بویژه قدرت آن بیش از زمین لرزه ۲۸ دی، ۱۳ مهر امسال و حتی اسفند سال ۱۳۹۸ این منطقه بود.

در این زمین لرزه ۳ نفر فوت و بیش از یک هژار نفر مصدوم شدند.

تاکنون بالای ۱۰۰ پس لرزه در این منطقه ثبت شده است.

برچسب ها :
 
از   0   رای
0

عکس های خبر

نظرات