اطلاعیه دیوان عالی کشور درخصوص حکم محمد قبادلو

در پی درخواست اعاده دادرسی وکیل محمد قبادلو، قرار توقف اجرای حکم اعدام او از سوی دیوانعالی کشور صادر شد. 

پایگاه خبری مطبوعات فارس: در پی درخواست اعاده دادرسی وکیل محمد قبادلو در پرونده وی با عنوان افساد فی‌الارض از طریق اقدام گسترده علیه ماموران موتوری نیروی انتظامی با اصابت خودروی سواری پیکان سفید رنگ که منجر به شهادت استوار فرید کرم پور حسنوند و مجروح شدن ۵ مامور پلیس در تاریخ ۷ آبان ماه شده بود، قرار توقف اجرای حکم اعدام او از سوی دیوانعالی کشور صادر شد.

محمد قبادلو پیشتر در دادگاه انقلاب تهران به اتهام افساد فی‌الارض محاکمه شده و حکم اعدام برای وی صادر شده بود.

بنابر این گزارش؛ پس از برگزاری دادگاه رسیدگی به اتهام افساد فی‌الارض محمد قبادلو در دادگاه انقلاب تهران، رسیدگی به سایر اتهامات متهم قبادلو در دادگاه کیفری یک استان تهران آغاز شد.

بر همین اساس ۱۹ آذر جلسه دادگاه کیفری متهم محمد قبادلو فرزند محمدعلی در دادگاه کیفری یک استان تهران با اتهام قتل عمد و با حضور متهم، شکات، تعدادی از شاهدان عینی حادثه، کارشناسان پزشکی قانونی و وکیل تعیینی قبادلو برگزار شد و هنوز حکم این دادگاه صادر نشده است.

بر همین اساس با نظر دیوان عالی کشور اجرای حکم اعدام محمد قبادلو در پرونده افساد فی الارض تا زمان رسیدگی به پرونده قتل عمد یکی از ماموران فراجا متوقف گردید. روابط عمومی دیوان عالی کشور در همین رابطه اعلام کرد: اجرای حکم قصاص بر اجرای حکم افساد فی الارض تقدم دارد و تا بررسی پرونده قصاص شهید کرم پور در دیوان عالی، اجرای حکم افساد فی الارض متوقف شده است.

برچسب ها :
 
از   1   رای
3

عکس های خبر

نظرات