معاون صمت فارس:

مراقب تقلب در معاملات املاک باشید

معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس گفت: با توجه به افزایش شکایات مردمی در خصوص دریافت حق کمیسیون، شاهد هستیم که برخی واحدهای صنفی مشاور املاک در مطالبه و اخذ حق کمیسیون معاملات تقلب می کنند. 

پایگاه خبری مطبوعات فارس: بنا بر گزارش دریافتی روز شنبه از روابط عمومی صمت فارس، مهدی حسنی در این زمینه آمار قابل توجهی از تخلفات ثبت شده ارائه کرد.
وی در این باره گفت: از ابتدای سال ۱۴۰۱ تاکنون، از ۶ هزار و ۸۸۵ واحد صنفی مشاورین املاک در استان فارس بازرسی شده که از این تعداد، ۷۱۲ واحد متخلف شناسایی و با عناوین تخلف گرانفروشی، عدم درج قیمت و عدم صدور فاکتور به تعزیرات حکومتی معرفی شده اند.

توصیه هایی به شهروندان
معاون نظارت و بازرسی سازمان صمت فارس در ادامه توصیه‌هایی به شهروندان داشت و از آنها خواست که قبل از انجام هر گونه معامله و انعقاد قراردادهای اجاره و یا خرید و فروش به اعتبار پروانه کسب واحد صنفی توجه کافی داشته باشند.
حسنی به پرداخت حق کمیسیون اشاره کرد و گفت: مراجعه کنندگان به بنگاه های معاملات املاک، حق کمیسیون معاملات و یا قراردادهای رهن و اجاره را دقیقا مطابق با تعرفه قانونی به صاحب بنگاه یا مباشر قانونی وی پرداخت کنند و علاوه بر درج مبلغ پرداختی در قرارداد مورد نظر، نسبت به مطالبه و دریافت قبض و فاکتور حق کمیسیون اقدام نمایند.
معاون نظارت و بازرسی سازمان صمت فارس گفت: مردم از پرداخت هر گونه وجه به افراد غیرمسئول از جمله دلال و مشاور که سمت قانونی در بنگاه ندارند خودداری کنند.
حسنی افزود: معامله کنندگان، حق کمیسیون و مبلغ معامله را در دستگاه کارت خوان بنگاه املاک کشیده و از کشیدن کارت عابر بانک و پرداخت وجه در دستگاه های کارت خوان خارج از بنگاه خودداری کنند.
وی همچنین تصریح کرد: چنانچه وجه حق کمیسیون در قالب چک پرداخت می شود، در مندرجات چک به موضوع حق کمیسیون و شماره مبایعه نامه و یا قرارداد رهن و اجاره مورد نظر دقیقا اشاره کنند.
معاون بازرسی و نظارت سازمان صمت فارس از مردم این استان خواست، در صورت مشاهده هر گونه تخلف موارد را از طریق تلفن ۱۲۴ و یا ۳۲۳۴۰۰۰۰ اطلاع دهند تا در نخستین فرصت توسط بازرسان مورد بررسی قرار گیرد.

برچسب ها :
 
از   0   رای
0

عکس های خبر

نظرات