پایگاه خبری مطبوعات فارس به نقل از ایرنا، در راستای رویکرد مردمی دولت آیتالله «سید ابراهیم رئیسی» مبنی بر ارتباط بیواسطه مسئولان با مردم و ابلاغ معاون اول رئیسجمهور، وزرا، معاونان و اعضای کابینه موظف شدند در روزهای مشخصی از هفته پاسخگوی تماسهای تلفنی مردم باشند.
در همین زمینه زارعپور در پاسخ به شهروندی درباره افزایش قیمت اینترنت در کشور گفت: تعرفه اینترنت اپراتورها از سال ۹۶ و تلفن ثابت از سال ۹۰ تغییر ویژهای نکرده بود که منجر به ورشکست شدن آنها در بلندمدت میشد که نیازمند تغییر بود.
زارعپور در پاسخ به شهروندی دیگری درباره دسترسی به اینترنت در روستاهای دور افتاده هم گفت: تلاش میکنیم تا سال آینده تمام روستاهای ۲۰ خانوار در کشور به شبکه اینترنت متصل شوند.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با تاکید بر اینکه پیامکهای ارسالی از سوی مردم را شخصاً رصد و پیگیری میکنم، گفت: شمارهای که در اختیار مردم قرار دادم برای اقشاری بود که اساساً به اینترنت دسترسی ندارند.
زارعپور با اشاره به اینکه پیگیر حل مشکلات داخلی مخابرات بودم، گفت: یکی از مهمترین مشکلات مخابرات افزایش نیافتن تعرفهها همزمان با افزایش هزینه است. در طول سالیان گذشته سوءمدیریتهایی صورت گرفته که باید اصلاح شود.
وی با بیان اینکه در این دوره بیشترین انتقاد از وزیر ارتباطات به دلیل افزایش تعرفه تلفن ثابت است، تصریح کرد: اگر مخابرات مشکل هزینه و حقوق کارکنان خود را حل نکند، مردم ضرر خواهند کرد. مخابرات مانند خاکی بستر رشد اپراتورها است و تمام تلاشم را خواهم کرد تا این شرکت را نجات دهم.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: ۱۵ میلیون نفر روزانه از پیامرسانهای داخلی استفاده میکنند. کسی به دنبال محدود شدن اینترنت نیست و میتوانیم پلتفرمهای بینالمللی داشته باشیم.
زارع پور با اشاره به چند پلتفرم داخلی که مورد استفاده روزانه مردم است، گفت: افتخار ماست که از خود در فضای مجازی سرمایه داریم و من به عنوان وزیر ارتباطات وظیفه دارم این پلتفرم های داخلی را امن و با کیفیت در اختیار مردم قرار دهم.
وی با تاکید بر اینکه نباید اسیر شایعهسازیها درباره پلتفرمها شد، تصریح کرد: با دیجیتال شدن تمام امور و زندگی بشر، هر کشوری که دارایی دیجیتال نداشته باشد، مستعمره خواهد شد.
برچسب ها :