ایده های خلاقانه، تفکرتجاری و سودآوری فراگیر

ایده های خلاقانه، تفکرتجاری و سودآوری فراگیر

یک بنگاه اقتصادی موفق، شرکتی ست که اولویت آن سوددهی فراگیر باشد. 

پایگاه خبری مطبوعات فارس:این افزایش سود با کاهش هزینه ها و افزایش درآمد حاصل از فروش خدمات و محصولات و توجه به حفظ منافع ذینفعان به وجود خواهد آمد و این در دنیای تجارت محور امروز یعنی تجاری سازی. یعنی تولید محصول یا ایجاد خدمتی که در بازار خریدار داشته باشد و با فروش بالا شرکت را به سود برساند. یعنی همه امور سازمان با ذهنیت تجاری اداره شود.

تجاری سازی به خصوص در دنیای فناوری، نیازمند ایده سازی وخلاقیت سودآور است. ذهن تجاری و فرهنگ تجاری سازی نه تنها از ذهن بالاترین مقام سازمان آغاز می شود بلکه باید تا پایین ترین رتبه نیروی انسانی شرکت نیز،وجود داشته باشد و پرورانده شود. امروز، فرایند موفقیت در شرکت های پیرو تجاری سازی ، تعیین اولویت های مناسب و اهداف بلندپروازانه، حذف تصمیم گیری های عجولانه و اقدامات به موقع و راهبردی توسط مدیریت ارشد شرکت است.
یکی از ارکان مهم در موفقیت تجاری سازی، فناوری محوربودن آن است . بنگاه های اقتصادی و شرکت های بزرگ اگر در حوزه آی تی و فناوری ضعف داشته، سرمایه گذاری کافی ومناسب نداشته باشند و در مسیر فناوری تغییرات جدی ایجاد نکنند، محکوم به شکست خواهند بود.
تجاری سازی به این دلیل مهم است که ما با ارتقای آن می توانیم همگام با خواسته های مشتری به تقاضای بازار نزدیک شده و زمینه ساز توسعه‌ باشیم و در عین حال عامل اصلی اشتغال زایی و ایجاد زمینه‌های جدید فعالیت برای نیروی کارا و متخصص بوده و موجب بالا بردن قدرت رقابتی درجهت صدور کالای ساخت داخل، توسعه صادرات و به دست آوردن سهم بالاتر در تجارت جهانی نیز، باشیم. در تجاری سازی، از مجموعه فعالیت های کسب وکار مرتبط با خلق ایده و توسعه فناوری های تحقیقاتی و توجه به پژوهش نیز نباید غافل شد.
شرکت مخابرات ایران نیز همانند سایر شرکت های بزرگ و بنگاه های اقتصادی گریزی از روی آوری به تجاری سازی فناوری نداشته و در حال برنامه ریزی برای حرکت به این سمت می باشد. امید است با استقبال از ایده های خلاقانه نیروی انسانی نخبه و کارآمد خود، پذیرش ایده های خلاقانه شرکت های دانش بنیان،کمک از فناوری های روز دنیا و همچنین تولیدات داخل بتواند در آینده نزدیک به شرکتی موفق در تجاری سازی تبدیل شود. 

برچسب ها :
 
از   0   رای
0

عکس های خبر

نظرات