فواید ماده معدنی ید برای پوست

ید در بسیاری از عملکردهای بدن نقش دارد و کمبود این ماده معدنی می تواند اثرات مخربی بر سیستم ایمنی و غده تیروئید داشته باشد همچنین ممکن است بر کیفیت پوست و مو تاثیر بگذارد. با توجه به اینکه بدن نمی تواند به تنهایی ید تولید کند، باید آن را از طریق مصرف مواد غذایی یا مکمل‌ها تامین کرد. 

پایگاه خبری مطبوعات فارس به نقل از ایسنا، کمبود ید می تواند پوست را خشک و پوسته پوسته کند و باعث بروز آکنه شود همچنین سطح پایین ید می‌تواند بر تعریق بدن تاثیر بگذارد، به همین دلیل ممکن است پوست بیشتر دچار خشکی شود.

روزنامه هندوستان تایمز در مطلبی به تاثیر دریافت میزان کافی از ید از طریق رژیم غذایی اشاره کرده است:

تعریق را کنترل می‌کند: ید سطح تیروئید را حفظ و با از بین بردن سموم از طریق تعریق به سم زدایی بدن کمک می کند. عرق کردن همچنین به هیدراته ماندن پوست کمک می کند. تعریق بخش مهمی از فرآیند طبیعی بدن است و کمبود ید باعث اختلال در آن و تجمع سموم در بدن می شود.

آکنه را کاهش می دهد: سطح بالا یا پایین ید می تواند باعث بروز آکنه شود. مقدارکافی ید، هورمون‌هایی را که باعث ایجاد جوش می شوند، تنظیم می کند.

ید از خشکی و پوسته پوسته شدن پوست جلوگیری می کند: سطح پایین ید بر ترمیم سلول‌های پوست، ناخن و مو تاثیر می‌گذارد و باعث تجمع سلول‌های مرده پوست می‌شود که خشکی، کدر شدن و پوسته پوسته شدن پوست را به همراه دارد همچنین خشکی پوست از سطح پایین تیروئید ناشی از کمبود ید ایجاد می شود. وجود مقدار کافی از ید در بدن باعث صاف شدن پوست همچنین بهبود سلامت فولیکول‌های ‌مو و رشد مو می شود.

بدن را سم‌زدایی می‌کند: بدن عاری از سموم، بدن سالمی است که به طور مستقیم با پوست و موی سالم ارتباط دارد. مقدار مناسب ید فلوراید، برومید و کلر را از بدن دفع می کند. ید این عناصر را دفع و از بدن در برابر مشکلات مختلف محافظت می کند.

به بهبود سریع‌تر پوست کمک می‌کند: ید به بهبود سریع آسیب‌های پوستی کمک می کند. زخم‌ها سریع تر بهبود پیدا می‌کند و لکه‌ها به دلیل ید سریع‌تر از بین می‌روند. این بدان معناست که احتمال عفونت و آسیب پوست کمتر است.

برچسب ها :
 
از   0   رای
0

عکس های خبر

نظرات