تاکید رئیس کل دادگستری فارس بر رفع موانع حقوقی اجرای آزاد راه ۲۲۵ کیلومتری شیراز- اصفهان

رئیس کل دادگستری استان فارس در بازدید از روند تکمیل پروژه آزاد راه شیراز- اصفهان بر پیگیری رفع موانع این طرح ملی در کارگروه صیانت از حقوق عامه دادگستری استان فارس تأکید کرد. 

پایگاه خبری مطبوعات فارس به نقل از روابط عمومی دادگستری استان فارس،حجت السلام سید کاظم موسوی با اشاره به اینکه تکمیل پروژه ملی آزاد راه شیراز به اصفهان تأثیر بسزایی در حمل و نقل جاده ای استان دارد و علاوه بر تسریع فرایند توسعه استان زمینه کاهش هزینه های سفر و همچنین پیشگیری از برخی خسارات مالی و جانی را در پی خواهد داشت، گفت: پیش از این نیز در راستای حفظ منافع عمومی، دادستانی در بحث جلوگیری از تصرف زمین های حاشیه آزاد راه توسط افراد سودجو ورود جدی داشته و این نظارت در قالب تذکرات پیشگیرانه به مسئولان ذیربط نیز ابلاغ شده است.
وی رفع موانع حقوقی و قضایی در مسیر اجرای این پروژه را مد نظر دادگستری استان خواند و تصریح کرد: ظرفیت‌های قانونی در راستای تملک اراضی و فراهم شدن مقدمات عملیات اجرایی قطعه هشت این آزاد راه به کار گرفته شد.
این مقام ارشد قضایی استان فارس بر نظارت بیشتر نهادهای متولی امر زمین در جهت جلوگیری از دست درازی سودجویان به اراضی حاشیه ای آزاد راه تأکید کرد و گفت: گشت های مراقبتی طبق تکلیف قانونی باید از هر گونه تعرض به این اراضی جلوگیری کنند و نهادهای متولی نیز آغاز هر گونه عملیات اداری در جهت تغییر کاربری اراضی حاشیه ای آزاد راه را به دادستانی مرکز استان و یا معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری اطلاع دهند.
رئیس کل دادگستری استان فارس بر برخورد سریع و قاطع دستگاه قضایی با هرگونه تجاوز و تعدی به اراضی حریم آزاد راه تأکید کرد و بیان داشت: شعب ویژه ای در دادسرا و محاکم، مسئولیت رسیدگی به پرونده های تشکیل شده را بر عهده خواهند داشت.

آزادراه شیراز- اصفهان به عنوان طولانی ترین پروژه آزادراهی در دست احداث در کشور، از مطالبات دیرین مردم استان فارس است. عملیات اجرایی این آزادراه در سال ۸۹ آغاز شد و به گفته مسئولان،آزادراه شیراز-اصفهان بخش مهمی از شاهراه آزادراهی شمال به جنوب کشور است که تکمیل آن ارزش اقتصادی بالایی برای کشور خواهد داشت و با تکمیل آن گام مهمی در جهت تردد و ترانزیت از استان‌های جنوبی و بنادر به مرکز و شمال کشور برداشته خواهد شد.

با بهره برداری از این پروژه ۲۲۵ کیلومتری که از مطالبات دیرین مردم فارس است، فاصله بین شیراز تا اصفهان حدود ۱۳۰ کیلومتر کمتر می شود و زمان سفر نیز به مدت ۲ ساعت کاهش می یابد.
یکی از مصوبات هفتمین سفر استانی آیت الله دکتر رییسی رئیس ‌جمهور به استان فارس که در روز پنجشنبه ۲۲ مهرماه ۱۴۰۰ انجام شد، تکمیل آزادراه شیراز- اصفهان با مشارکت وزارت دفاع بود.

برچسب ها :
 
از   0   رای
0

عکس های خبر

نظرات