ممنوعیت فروش مکمل در باشگاه‌های پرورش‌اندام

رئیس فدراسیون بدنسازی و پرورش‌اندام از تشکیل شورای سالم‌سازی باشگاه‌های بدنسازی و پرورش‌اندام خبر داده و گفت:شورای سالم‌سازی باشگاه‌های بدنسازی و پرورش‌اندام را در شاخه‌های مختلفی مورد ارزیابی قرار می‌دهند که فروش داور و مکمل‌ها یکی از آنها است.

پایگاه خبری مطبوعات فارس به نقل از تسنیم، عبدالمهدی نصیرزاده در حاشیه مجمع انتخاباتی هیئت بدنسازی و پرورش‌اندام استان اظهار داشت: انتخابات امروز در کمال سلامت برگزار شد و همه کاندیداها از افتخارات بدنسازی و پرورش‌اندام کشور هستند و قابلیت و توانایی اداره هیئت بدنسازی را دارند و رئیس جدید هیئت باید از توانایی آنها استفاده کند.


وی افزود: هئیت بدنسازی و پرورش‌اندام رشته‌های متنوعی را پوشش می‌دهد و در واقع هر هیئت یک فدراسیون مستقل به شمار می‌آید و فضا برای خدمت‌رسانی فراهم است.

رئیس فدراسیون بدنسازی و پرورش‌اندام تصریح کرد: بیش از 80 درصد باشگاه‌های فعال در استان اصفهان مختص به بدنسازی و پرورش‌اندام هستند و رسیدگی به این باشگاه‌ها نیازمند نیروی انسانی متخصص و با تجربه است. اگر کسی به دنبال خدمت‌رسانی باشد، در هر جایگاهی می‌تواند خدمت‌ کند چون این انسان‌ها هستند که مسندها ارزش و قدرت می‌دهند.

وی در ادامه خطاب به "محمد جوزدانی" رئیس جدید هیئت بدنسازی استان گفت: کار سختی در پیش دارید و باید با تمام افرادی که به شما رای مخالف داده‌اند، تامل درستی برقرار کرده و از توانایی‌های آنها به بهترین شکل استفاده کنید در غیر این صورت نمی‌توانید مدیریت موفقی داشته باشید. هر مدیری به دنبال حذف مخالفان باشد، قطعاً خودش زودتر حذف خواهد شد.

نصیرزاده در ادامه به بیان انتظارات فدراسیون از هیئت بدنسازی استان پرداخته و متذکر شد: فدراسیون از هیئت انتظار دارد در اشاعه ورزش پاک کوشا باشد، متاسفانه بسیاری از شهروندان ذهنیت خوبی درباره رشته بدنسازی و پرورش‌اندام ندارند و اتهامات زیادی درباره قاچاق مکمل‌ها و دارو به فعالان این رشته وارد می‌شود که هرچند این مسئله صحت ندارد اما این اتهامات باعث شده که درباره این رشته ذهنیت منفی شکل بگیرد و از هیئت اصفهان درخواست داریم تا متخلفان برخورد قاطی داشتند و با برگزاری دوره‌های آموزشی در گسترش ورزش پاک فعالیت کنند.

وی ادامه داد: برخی از حوزه‌های بدنسازی مثل مچ‌اندازی قابلیت اجرا در سطح مدارس دارند و می‌توان با کشاندن این رشته به مدارس قهرمانان زیادی را تربیت کرد.

رئیس فدراسیون بدنسازی و پرورش‌اندام گفت: استان اصفهان ظرفیت بالایی برای تیم‌داری دارد به طور مثال حضور باشگاه ذوب‌آهن در رشته پاورلیفتینگ اتفاق بسیار خوبی بود و ورزشکاران بومی خوبی را در این رشته معرفی شدند و امیدوارم این مسیر ادامه‌دار باشد.

نصیرزاده گفت: فدراسیون بدنسازی حدود 8 تا 9 رشته مختلف را پوشش می‌دهد و در طول سال بین 200 الی 300 قهرمان جهانی و آسیایی داریم و قطعا به تنهایی نمی‌توانیم از همه آنها حمایت کنیم و هیئت‌های استانی باید از ورزشکاران‌شان حمایت کنند. فدراسیون انتظار دارد که رئیس هیئت از ظرفیت خیران ورزشی و مسئولان بهره بگیرد و از ورزشکاران این حوزه به ویژه قهرمانان و مدال‌آوران جهانی و آسیایی حمایت کند.

وی ادامه داد: هیئت‌های ورزشی برای درآمدزایی تنها نباید به برگزاری دوره‌های آموزشی متکی باشند، هیئت‌های ورزشی رسالت اجتماعی بر دوش دارند و نباید از برگزاری دوره‌های آموزشی فقط به دنبال تامین منابع مالی باشند. اصفهان یک شهر صنعتی است و هیئت باید به سمت استفاده از ظرفیت حامیان مالی ورزش و اسپانسرها حرکت کند.

نصیرزاده در ادامه به تشکیل شورای سالم‌سازی بر باشگاه‌های بدنسازی کشور توسط فدراسیون اشاره کرده و بیان داشت: شورای سالم‌سازی باشگاه‌های بدنسازی و پرورش‌اندام را در شاخه‌های مختلفی مورد ارزیابی قرار می‌دهند که فروش داور و مکمل‌ها یکی از آنها است. فروش مکمل در باشگاه‌های پرورش‌اندام جرم است و از هیئت‌ها انتظار داریم که با رفتارهای ضدارزش و خلاف قوانین در باشگاه‌ها مبارزه و با متخلفین برخورد کنند.

وی گفت: رشته بدنسازی و پرورش‌اندام با چالش‌های فرهنگی زیادی مواجه است و هیئت‌ها باید در این زمینه هزینه کرده و با اشاعه اخلاق اسلامی و مباحث فرهنگی به سالم‌سازی این محیط کمک کنند.

برچسب ها :
 
از   0   رای
0

عکس های خبر

نظرات