استهبان و شیراز قهرمان دو و میدانی دختران خردسال و نونهال فارس شدند

رقابت های دو و میدانی دختران خردسال و نونهال فارس به ترتیب با قهرمانی تیم های استهبان الف و شیراز به میزبانی شهرستان استهبان پایان یافت. 

پایگاه خبری مطبوعات فارس: رییس هیات دو و میدانی استهبان، افزود: در این رقابتها که در پیست دو و میدانی ورزشگاه استهبان برگزار شد، در رده خردسالان ۱۱ تیم و نونهالان ۱۰ تیم شرکت داشتند.

علی موحد پور ادامه داد: در رده خردسال که در ۶ ماده بر گزار شد، تیم استهبان الف با ۵۶ امتیاز بر سکوی قهرمانی ایستاد، تیم استهبان ب، با ۱۸ امتیاز نایب قهرمان شد و تیم داراب هم با ۱۷ امتیاز مقام سوم را به خود اختصاص داد.

وی اضافه کرد: همچنین در رده نونهالان هم که در ۶ ماده بر گزارشد، تیم شیراز با ۳۸ امتیاز عنوان نخست به خود اختصاص داد، داراب با ۲۹ و استهبان الف هم با ۲۳ امتیاز به ترتیب دوم و سوم شدند.

عضو اسبق تیم ملی دو و میدانی ایران که ۵۰ مدال رنگارنگ اسیایی و بین المللی در کارنامه دارد، بیان داشت: در بخش انفرادی دختران خردسال و در ماده ۱۰۰ متر، سارا معلمی از شیراز، زینب تابش و فاطمه میرزایی از استهبان الف، به ترتیب سکوی اول تا سوم را به خود اختصاص دادند، در ۲۰۰ متر، سارا اکبری از داراب نشان طلا گرفت، زینب کشاورزیان از استهبان ب مدال نقره دریافت کرد و یلدا عزیزپور هم از مرودشت به مدال برنز رسید.

موحد پور افزود: همچنین در ماده ۶۰۰ متر، کوثر تابش و زهرا ابراهیمی از استهبان الف به ترتیب قهرمان و نایب قهرمان شدند و نازنین زهرا قنبری از پاسارگاد هم سوم شد، در ۶۰ متر با مانع، زینب تابش، زهرا ابراهیمی و فاطمه میرزایی هر سه از استهبان الف، عنوان های اول تا سوم را به خود اختصاص دادند.

همچنین در پرش طول نیز کوثر تابش از استهبان الف نشان طلا را بر گردن آویخت، زهرا عسکری پور از داراب صاحب نشان نقره شد و نسرین فرج پوراز استهبان الف هم به مدال برنز بسنده کرد و در پرتاب وزنه هم درسا سریان از استهبان الف قهرمان شد، نازنین جابری از استهبان ب به مقام دوم دست یافت و زهرا طراوتیان از استهبان ب، هم سوم شد.

رییس هیات دو و میدانی استهبان همچنین گفت: در رده نونهال و در بخش انفرادی ماده ۱۰۰ متر، فریماه ابراهیمی از استهبان الف، زهرا میرزاخانی از شیراز و فاطمه عسکری از داراب به ترتیب اول تا سوم شدند، در ۴۰۰ متر، فاطمه عسکری از داراب مدال طلا را به خود اختصاص داد، مبینا کریمی از شیراز نشان نقره دریافت کرد و حدیث زارع هم از شیراز مدال برنز گرفت.

همچنین در ماده ۱۵۰۰ متر، هستی زارعی از مرودشت، زهرا پرزیوند از داراب و زهرا زلفی از استهبان الف، به ترتیب اول تا سوم شدند و در ماده پرش طول پریا پرویز پور از شیراز مدال طلا را بر گردن آویخت، کیمیا رضایی از کازرون نشان نقره به خود اختصاص داد و فاطمه قنبری از داراب هم نشان برنز گرفت.

موحد پور گفت: در ماده ۶۰ متر مانع پریا پرویز پور از شیراز، فاطمه قنبری از داراب و ثنا شهشانی از شیراز هم اول تا سوم شدند، در پرتاب وزنه نیز تارا کریم پوراز استهبان الف قهرمان شد ، نگار نیک بین از استهبان ب، مقام دوم کسب کرد و مبینا کریمی از شیراز هم سوم شد.

استهبان قطب دو و میدانی است

وی افزود: استهبان از قطب های قدیمی دو و میدانی فارس است که در گذشته دوندگانی همچون زنده یاد محمد خلیل توسلی، صمد سپهدار، اسدالله فریبرز ، باشفاعت و علی مروتیان حضور داشتند که قهرمان ایران و استان شدند و انتظار داریم اداره کل ورزش و جوانان فارس از این شهرستان مستعد در دو و میدانی حمایت بیشتری کنند.

۹۰ ورزشکاز از استهبان، شیراز، فسا، داراب، کازرون، مرودشت، پاسارگاد، اباده، سیدان، جهرم، و فیروز اباد در این مسابقات شرکت داشتند.

برچسب ها :
 
از   0   رای
0

عکس های خبر

نظرات