پایگاه خبری مطبوعات فارس به نقل ازاداره کل ارتباطات و امور بین الملل شرکت مخابرات ایران، دکتر زارعیان ضمن بیان این مطلب با تاکید براینکه توسعه بخش ثابت امکان توسعه ارتباطات سیار و ورود به نسل پنجم نیز امکان پذیر خواهد بود،اظهار داشت:عدم تغییرتعرفه ها باعث اختلال در بخشهای مختلف شبکهی ثابت شده است و با اصلاح تعرفههای تلفن ثابت، کیفیت سرویسدهی به مشتریان افزایش مییابد
معاون تجاری وخدمات مشتریان شرکت مخابرات ایران، با اشاره به چالش های موجود در صنعت ارتباطات و ثابت ماندن تعرفه های مخابراتی اظهار داشت: در سالهای گذشته ۵ نسل تلفن همراه را پشت سر گذاشته ایم و در تلفن ثابت هم لازمه پیشرفت این حوزه، سرمایه گذاری و تامین منابع است.
وی در مورد فیبر نوری گف: تا پایان سال ۱۴۰۳ به حدود ۷ میلیون پورت فیبرنوری خواهیم رسید که سرعت آن در حال حاضر برای ۲۰۰ هزار مشترک مخابرات ، حداقل ۵۰ مگ وبالاتر است.
زارعیان در مورد مشوق های وزارت ارتباطات برای فیبرنوری گفت: پیشنهادات خود را به رگولاتوری ارائه داده ایم و علاوه بر طرح ملی وزارتخانه، طرح نجما را نیز داریم که به صورت جهادی پروژه فیبر نوری را در استان های مختلف پیگیری می کنیم.
وی در پاسخ به سوالی در مورد طرح کارشناسی نیروهای شرکتی و امور مشترکین گفت: طرح کارشناسی نیروهای خدمات اول مطرح شده است که برای همکاران با تحصیلات مرتبط اتفاقات بهتری بیفتد که البته بهتر است معاونت های مرتبط با منابع انسانی در این بخش ها به صورت تخصصی اظهارنظر کنند.
معاون تجاری و خدمات مشتریان شرکت مخابرات ایران پیرامون مزایای اصلاح تعرفه حداقل نگهداری خط تلفن ثابت شرکت مخابرات ایران، گفت: گفت: تعرفههای شرکت مخابرات ایران تقریبا از سال ۱۳۸۲ تا به امروز افزایشی نداشته است، اما طی این سالها مدل تعرفهگذاری شرکت مخابرات ایران تغییر داشته است.
دکتر زارعیان، توضیح داد: اصلاح نظام تعرفهای نگهداری تلفن ثابت شرکت مخابرات، نسبت به هزینههای توسعهی بخش ارتباطات، تغییر حداقلی در تعرفه ها محسوب میشود که امیدواریم منجر به نگهداری شبکه با کیفیت مطلوب و متوقف نشدن توسعه شبکه شود.
وی در پایان اشاره کرد: شبکهی انتقال و شبکهی دسترسی کشور طی سالیان گذشته توسعه پیدا نکرده است و شرکت مخابرات ایران در کنار این تغییر تعرفهها متعهد شده است که شبکه انتقال کشوررا نیز نوسازی کند و جزو برنامههای اصلی ما است و در نهایت بیشترین تاثیر آن بر روی کیفیت سرویسهای ارائه شده به مشتریان خواهد بود.
در این مجموعه برنامه ها که از صفحه رسمی اینستاگرام مخابرات به آدرس https://www.instagram.com/tci_iran/ پخش می شود، گفتگوهای تخصصی و بررسی مسائل مختلف مربوط به حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات در دستور کار قرار دارد که در برنامه امشب ، دکتر زارعیان ، معاون تجاری و خدمات مشتریان شرکت مخابرات ایران با مجری گری آرش سروری، فعال حوزه استارتاپی و فناوری، چالش ها و راهکارهای پیش روی مخابرات ایران را در مسیر توسعه مورد بررسی قرار دادند.
برچسب ها :