سقوط مرگبار کارگر ۶۰ ساله از داربست و ارتفاع ۸ متری در شیراز

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز گفت: کارگر ۶۰ ساله ای که در ساختمان در حال ساخت مشغول کار بود، به علت نامعلومی از بالای اسکلت این ساختمان به پایین سقوط کرد و جان باخت. 

پایگاه خبری مطبوعات فارس: محمدهادی قانع دوشنبه شب به خبرنگاران گفت: در پی تماس شهروندان با سامانه ۱۲۵مبنی بر سقوط مردی از ارتفاع، ستاد فرماندهی آتش نشانی شیراز ساعت ۱۱ و ۱۷ دقیقه ۳۱ مرداد ماه بلافاصله آتش نشانان ایستگاه ۱۹ را به بلوار رحمت روانه کرد.

وی ادامه داد: بنا به اظهار آتش نشانان اعزامی، یکی از کارگران در یک ساختمان در حال ساخت مشغول کار بوده که ناگهان از بالای اسکلت فلزی این بنا و از ارتفاع ۸ متری به دلیل نداشتن تجهیزات ایمنی و ناایمن بودن محل به پایین سقوط کرده است.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز اضافه کرد: آتش نشانان پس از اقدامات اولیه ، این کارگر ۶۰ ساله را به عوامل اورژانس تحویل دادند که پس از انجام معاینات، مرگ آنی این کارگر تایید شد.

قانع با بیان اینکه آتش نشانان پس از ایمن سازی کامل محل و دادن تذکرات ایمنی به مالک، محل حادثه را جهت بررسی آن تحویل عوامل انتظامی دادند،گفت: تمرکز بر ایمنی افرادی که کار در ارتفاع را انجام می دهند در اولویت اول قرار دارد زیرا تنها با یک اشتباه در ارتفاع می تواند منجر به یک آسیب جدی و مرگ آور شود.

وی در پایان تاکید کرد: رعایت نکات ایمنی برای کار در ارتفاع بسیار ضروری است، کارگران باید تجهیزات حفاظت شخصی مناسب را انتخاب کرده و تجهیزات خود را قبل از کار بررسی کنند.

برچسب ها :
 
از   0   رای
0

عکس های خبر

نظرات