مترو شیراز در روز عاشورا رایگان است

رئیس کمیسیون حمل و نقل و عمران شورای اسلامی شهر شیراز گفت: ساعت فعالیت مترو شیراز در ایام عزاداری تاسوعا و عاشورای حسینی افزایش می‌یابد و در روز عاشورا نیز استفاده از قطار شهری رایگان خواهد بود. 

پایگاه خبری مطبوعات فارس: علی اکبر سلطانی شنبه در این باره گفت: در پی درخواست کمیسیون حل و نقل شورای شهر شیراز و موافقت شهرداری این کلانشهر در ایام سوگواری اباعبدالله حسین (ع) در تاسوعا و عاشورای حسینی ساعت کاری مترو شیراز افزایش یافت.
وی ادامه داد: براین اساس و به منظور خدمت رسانی به عزاداران حسینی در روزهای شنبه تا دوشنبه (۱۵ تا ۱۷ مردادماه ۱۴۰۱) و مقارن با ایام عزاداری و تاسوعا و عاشورای حسینی خدمات دهی قطار شهری شیراز تا ساعت ۲۳ افزایش یافت.
رئیس کمیسیون حمل و نقل و عمران شورای اسلامی شهر شیراز با اشاره به تمهیدات صورت گرفته برای ارائه خدمات مناسبه عزاداران حسینی به ویژه با توجه به تشییع پیکر سردار شهید اسکندری در روز عاشورا ( دوشنبه ۱۷ مردادماه) گفت: پیش بینی شده که با تمهیداتی، تردد عزاداران حسینی به راحتی و با سهولت بیشتری انجام شود.

فعالیت مترو شیراز در روزهای عادی از ساعت ۶ الی ۲۲ و در روزهای تعطیل از ساعت ۷ الی ۲۱ است.

پیش از این، شهردار کلان‌شهر شیراز از آمادگی این نهاد برای استقبال از پیکر مطهر و تشییع سیدالشهدای مقاومت استان فارس خبر داد.
سید احسان اصنافی اظهار داشت: انجام تبلیغات شهری و فضاسازی عمومی در سطح شهر و برپایی موکب در مسیر تشییع پیکر مطهر این شهید عزیز در روز عاشورا از اقدامات حوزه فرهنگی و اجتماعی شهرداری شیراز است.
اصنافی، اطلاع رسانی و انجام تبلیغات در مترو و ناوگان اتوبوس شهری را از دیگر اقدامات این حوزه در روز تشییع سردار شهید مقاومت فارس ذکر کرد.
شهردار شیراز گفت: در روز عاشورا استفاده از مترو رایگان خواهد بود و اتوبوس های شهری با حداکثر ظرفیت جهت رفت‌وآمد شهروندان برای شرکت در مراسم تشییع سردار شهید حاج عبدالله اسکندری و مراسم روز عاشورا آماده ارائه خدمات به شهروندان می باشند.
شهردار شیراز بیان کرد: پارکینگ‌های موجود در مسیرهای منتهی به حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) که زیر نظر شهرداری شیراز هستند به صورت رایگان در اختیار مردم قرار می‌گیرند.
اصنافی در حوزه خدمات شهری نیز از آمادگی کامل سازمان آتش‌ نشانی و خدمات ایمنی خبر داد و عنوان کرد: تیم‌های موتوری، خودرویی و پیاده و تیم تخصصی مدیریت بحران شهرداری در طول مسیر تشییع آماده خدمات‌رسانی خواهند بود.

سردار شهید عبدالله اسکندری متولد سال ۱۳۳۷ در محله قصردشت شیراز که به «سردار بی‌سر» شناخته می‌شود، خردادماه سال ۱۳۹۳ در جریان دفاع از حرم‌های مطهر در محور حلب سوریه به شهادت رسید و پیکر پاک وی پس از هشت سال از شهادت به همراه جمعی از شهدای حرم به تازگی در منطقه خان طومان تفحص و پس از بازگشت به میهن در شهرهای مشهد مقدس و تهران تشییع شده است. پیکر پاک این شهید همچنین شامگاه پنجشنبه با استقبال باشکوه مردم و مسئولان استان از طریق فرودگاه بین المللی شهید دستغیب شیراز وارد سومین حرم اهل بیت در ایران اسلامی شد. قرار است پیکر پاک این شهید،‌ پس از برگزاری آیین های وداع در نقاط مختلف استان فارس روز دوشنبه همزمان با عاشورا از میدان شهدا (فلکه شهرداری) در شیراز به سمت حرم مطهر حضرت احمد بن موسی شاهچراغ (ع) تشییع شود.

برچسب ها :
 
از   0   رای
0

عکس های خبر

نظرات