جمعیت جهان در آبان ۸ میلیارد می‌شود

دپارتمان امور اقتصادی و اجتماعی سازمان ملل متحد اعلام کرد: جمعیت جهان در تاریخ ۱۵ نوامبر (۲۴ آبان) به هشت میلیارد نفر می‌رسد. 

پایگاه خبری مطبوعات فارس به نقل از ایرنا، این نهاد بین‌المللی روز دوشنبه با انتشار بیانیه‌ای، پیش‌بینی کرد که جمعیت هند نیز در سال ۲۰۲۳ از چین پیشی گرفته و پرجمعیت‌ترین کشور روی کره زمین شود.

این گزارش می‌افزاید: نقطه عطف پیشین جمعیت که با رقم هفت میلیارد انسان به دست آمد، در تاریخ ۳۱ اکتبر ۲۰۱۱ ثبت شد.


دبیرکل سازمان ملل نیز با انتشار بیانیه‌ای، اظهار داشت: تولد هشت میلیاردمین نفر در روی کره زمین، یادآور مسئولیت مشترک ما برای مراقبت از سیاره‌مان و زمانی برای تفکر در مورد جایی است که هنوز از تعهدات خود نسبت به یکدیگر کوتاهی می‌کنیم.

آنتونیو گوترش اضافه کرد: این زمانی است که تنوع خود را جشن بگیریم، انسانیت مشترکمان را بشناسیم و از پیشرفت‌های بهداشتی که باعث افزایش طول عمر و کاهش چشمگیر نرخ مرگ و میر مادران و کودکان شده است، خوشحال شویم.

طبق اعلام دپارتمان سازمان ملل متحد که این پیش‌بینی را انجام داده است، جمعیت جهان در حال حاضر با کمترین نرخ رشد از سال ۱۹۵۰ در حال افزایش است.

بر اساس این گزارش، جمعیت جهان می‌تواند در سال ۲۰۳۰ به حدود ۸.۵ میلیارد نفر، در سال ۲۰۵۰ به ۹.۷ میلیارد نفر و در دهه ۲۰۸۰ به حدود ۱۰.۴ میلیارد نفر برسد.

این دپارتمان سازمان ملل می‌افزاید: در حالی که شاهد کاهش نرخ خالص باروری در چندین کشور به اصطلاح توسعه یافته هستیم، بیش از نیمی از افزایش جمعیت مورد انتظار در دهه‌های آتی در هشت کشور جهان شامل جمهوری دموکراتیک کنگو، مصر، اتیوپی، هند، نیجریه، پاکستان، فیلیپین و تانزانیا متمرکز خواهد بود.

برچسب ها :
 
از   0   رای
0

عکس های خبر

نظرات