پیکر کارگردان و منتقد سینما در مرودشت فارس به خاک سپرده شد

پیکر زنده‌یاد وحید اسلامی کارگردان، نویسنده و منتقد سینما از بهشت زهرای زادگاهش مرودشت به سوی آرامگاه ابدی‌اش تشییع و در بهشت زینبیه این شهر به خاک سپرده شد. 

پایگاه خبری مطبوعات فارس به نقل از ایرنا، در این مراسم که عصر دوشنبه ۱۳تیرماه ۱۴۰۱ با حضور شماری از هنرمندان عرصه سینما فارس و کشور و مردم فرهنگدوست شهر مرودشت برگزار شد شرکت کنندگان با چشمانی اشکبار یاد و خاطره این هنرمند فقید را گرامی داشتند.

نرگس آبیار کارگردان سینما در این مراسم اظهار کرد: از سال ۱۳۸۲ وحید اسلامی را می‌شناختم و خیلی عجیب بود که من در حالی این خبر غم‌انگیز را شنیدم که در شیراز بودم.
وی ادامه داد: وحید اسلامی همیار خوبی برای بسیاری از هنرمندان و فعالان رسانه‌ای بود؛ در دوره‌ای با او آشنا شدم که نویسنده و خبرنگار بود.

آبیار اضافه کرد: در واقع در سفر به کرمان با او آشنا شدم و اولین کسی بود که وقتی به او گفتم می‌خواهم فیلم بسازم پاسخ داد که فیلمسازی هیچ ترسی ندارد و توصیه کرد که نخستین قدم در این مسیر را بدون ترس و نگرانی بردارم.
وی بیان کرد: در سه روز نخستی که فیلم کوتاه اولم را می‌ساختم و فیلمبرداری داشتیم کاملا در خدمت کار بود و حتی در دوران تدوین به ما کمک کرد. این همکاری همچنان ادامه داشت.
آبیار عنوان کرد: او باسواد و اهل کتاب بود و معلومات بسیاری داشت به گونه‌ای که می‌توانست در عرض نیم ساعت یک مقاله پُرمحتوا بنویسد. مرگ او را هنوز نمی‌توانم باور کنم.
وی ابراز کرد: امیدوارم به خاطر قلب پاک، معصومانه و بی آلایشی که داشت روحش قرین رحمت الهی باشد.

سعید قائد شرفی، غلامعلی نوروزی، منصور یوسفی، مریم محمودی، حسن دهقانیان، میثم شعبانی، حسین دانشمند، ابوالفضل نگهداری و هادی امامی مقدم از دیگر هنرمندانی بودند که در این مراسم حضور داشتند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مرودشت نیز که در این مراسم حضور داشت در پیامی درگذشت وحید اسلامی کارگردان، منتقد و روزنامه‌نگار مرودشتی را تسلیت گفت.
در متن پیام مهدی رنجبر آمده است: خبر ناگوار درگذشت کارگردان، منتقد و روزنامه نگار گرامی جناب آقای وحید اسلامی از هنرمندان بنام شهرستان مرودشت باعث تاسف و تاثر خاطر اصحاب فرهنگ، هنر ورسانه گردید.فعالیت فرهنگی هنری این بزرگوار در عرصه سینما و روزنامه نگاری در اذهان تک تک هنردوستان به یادگار خواهد ماند.
در ادامه این پیام آمده است: اینجانب درگذشت این هنرمند گرامی را به خانواده محترم ایشان واصحاب فرهنگ ، هنر و رسانه شهرستان مرودشت تسلیت عرض نموده و از درگاه خداوند منان برای آن فقید سعید، غفران الهی و رحمت بی کران و برای بازماندگان اجر و صبر جمیل، شکیبایی و طول عمر همراه با سلامتی خواهانم.

در پایان این مراسم، پیکر مرحوم اسلامی بدرقه و در بهشت زینبیه شهر مرودشت به خاک سپرده شد.
این هنرمند که در طول حدود سه سال گذشته با بیماری قلبی دست و پنجه نرم می‌کرد، در نهایت در روز ۱۱ تیرماه و در سن ۴۴ سالگی به دلیل سکته قلبی در مرودشت درگذشت.
وحید اسلامی در کارنامه کاری خود ساخت فیلم سینمایی «دزدان خیابان جردن» را در سال ۱۳۸۹ داشته و فیلم‌های کوتاه، نیمه‌ بلند، بلند و مستند «مرثیه یک رویا»، «رولت ایرانی»، «درخت رویاها»، «آزادی یا مرگ»، «در جستجوی سوپر استار»، «خود + کشی» و «زخم شهر» را نیز ساخته بود.
او که مدرک کارشناسی خبرنگاری از دانشکده خبر (تهران) داشت، در هفته‌نامه سینما، خبرگزاری جمهوری اسلامی و روزنامه‌های جام‌جم، شرق، ایران و نشاط نیز فعالیت رسانه‌ای داشت و در شورای مرکزی انجمن منتقدان و نویسندگان سینما هم عضویت داشت.
مرودشت در فاصله ۴۵ کیلومتری شیراز قرار دارد.
پایگاه خبری مطبوعات فارس درگذشت این کارگردان و منتقد سینما را به خانواده وی،‌ هنرمندان و اهالی شهر مرودشت تسلیت می‌گوید.

برچسب ها :
 
از   0   رای
0

عکس های خبر

نظرات