معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری شیراز تصریح کرد؛

تأکید شهرداری در قرارداد با بیدود توافقی 'برد- برد' است

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز با بیان اینکه در خصوص دوچرخه‌های اشتراکی شرکت‌های دیگری نیز در سطح کشور فعال است که انعقاد قرارداد با بهترین خدمات دهنده مدنظر است، گفت: معتقدیم که توافق در این باره باید بُرد-بُرد باشد و نباید منافع مردم به خطر بیافتد.

پایگاه خبری مطبوعات فارس به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری شیراز، هادی شه‌دوست شیرازی دوشنبه در نشست خبری درخصوص جمع آوری دوچرخه‌های اشتراکی و توقف فعالیت بیدود در شیراز گفت: ایراداتی به قرارداد این طرح وارد است که باید رفع شود.

شرکت بیدود خواستار تغییر مدل قرارداد است و تقاضا دارد که مبلغ ودیعه به حق اشتراک و نرخ کرایه دوچرخه تبدیل شود که این به زیان شهروندان است؛ چون در این صورت این مبلغ بعنوان حق اشتراک برای مدت معین تعیین و اگر استفاده نشود سوخت خواهد شد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز اضافه کرد: فعال بودن دوچرخه‌های اشتراکی مزیتی برای کلانشهر است، اما نباید به هر قیمتی از آن استفاده کرد.

شه دوست تاکید کرد: در خصوص دوچرخه‌های اشتراکی شرکت‌های دیگری نیز در سطح کشور فعال است که انعقاد قرارداد با بهترین خدمات دهنده مدنظر است، زیرا معتقدیم که توافق در این باره باید بُرد-بُرد باشد و نباید منافع مردم به خطر بیافتد.

اگر کمربندی شیراز به بلوار تبدیل شود،آیا مسیر جایگزین کامیون وجود دارد؟

وی در ادامه و در پاسخ به سوالی در خصوص اینکه واگذاری کمربندی شیراز به شهرداری، منجر به رفع مشکلات ترافیکی این مسیر خواهد شد،گفت: تبدیل کمربندی به شریانی شهری و تغییر نام آن منجر به رفع مشکلات این محور نخواهد شد و باید همه دستگاه‌های متولی برای ساماندهی این مسیر وارد میدان شوند.

وی ادامه داد: با تبدیل کمربندی به بلوار و شریانی شهری ورود کامیون به این مسیر ممنوع خواهد شد در صورتیکه اکنون مسیر جایگزین آن وجود ندارد.

شه دوست اضافه کرد: ۷۰ میلیارد تومان اعتبار برای ساماندهی کمربندی شیراز پیش‌بینی شده است و باید مسیرهای ورود و خروج شهرک های اطراف کمربندی ایمن شود.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز ادامه داد: مدیریت سیستم ناوگان اتوبوس درون شهری شیراز راه اندازی و نصب سامانه بی ام اس روی ۵۰۰ دستگاه اتوبوس انجام شده که با این اقدام، پرداخت کرایه بصورت الکترونیکی است و سرعت حرکت اتوبوس‌ها و موقعیت مکانی نیز رصد می‌شود و در فاز دوم، ضمن نصب دوربین درون اتوبوس‌ها، اپلیکیشنی نیز برای اطلاع رسانی زمان تردد اتوبوس به مسافران، راه اندازی خواهد شد.

۲۲۵ دوربین نظارت تصویری آنلاین در شیراز نصب است

وی در بخش دیگر سخنان خود با بیان اینکه ۲۲۵ دوربین نظارت تصویری آنلاین در شیراز وجود دارد که صرفا نظارتی است و ارتباطی با جرایم راهنمایی رانندگی ندارد،گفت: ۵۰ سامانه سرعت سنج نیز در سطح این کلانشهر فعال است.

شه دوست شیرازی از تجهیز بیش‌ از ۱۰۰ نقطه جدید از معابر شهر شیراز به دوربین ثبت تخلف تا پایان سال خبر داد و گفت: در زمینه نظارت هوشمند تا سال ۹۹ حدود ۱۷۰ دوربین نظارتی در خیابان‌های شهر نصب شده بود که این تعداد دوربین امروز به ۲۲۵ دستگاه افزایش پیدا کرده است.

وی اضافه کرد: شیراز بعد از تهران در نصب دوربین‌های مداربسته ثبت تخلف رانندگی رتبه دوم کشور را دارا است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز گفت: فرهنگ سازی بهترین راه حل کنترل ترافیک در سطح کلانشهر شیراز است که رسانه ها نیز باید در این مسیر مدیریت شهری را یاری دهند.

۲۳ فوتی در اثر حوادث ترافیکی شیراز طی ۲ ماه

وی اظهار داشت: در ۲ ماه ابتدایی سال جاری ۲۳ نفر در تصادفات درون شهری کشته شدند که این تعداد در مدت مشابه سال گذشته ۳۴ مورد بوده که این آمار نشان از کاهش ۳۲ درصدی دارد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز با بیان اینکه تنها ۲۲ پارکینگ این کلانشهر تحت نظارت شهرداری و مابقی تحت نظارت سایر دستگاه‌های متولی است، گفت: امسال سه پارکینگ شهرداری شامل هدایت، طالقانی و نشاط هوشمند خواهد شد و امکان رزرو پارکینگ برای شهروندان از قبل از خروج از منزل فراهم است.

وی در بخش دیگر سخنان خود در پاسخ به وجود انتقاداتی درخصوص عملکرد سی پی (پارک حاشیه خیابان) شیراز گفت: تنها یک سال تا پایان قرارداد سی پی زمان باقی مانده است و ضروری است این امر در آینده ساماندهی شود.

برچسب ها :
 
از   1   رای
5

عکس های خبر

نظرات