معاون آموزش و پرورش فارس اعلام کرد

تلاش برای تامین گوشی همراه و تبلت برای برخی دانش‌آموزان نیازمند در فارس

معاون آموزش ابتدایی اداره کل اموزش و پرورش فارس از تلاش برای تامین تعدادی گوشی تلفن همراه یا تبلت برای دانش‌آموزان نیازمند استان خبر داد و با یادآوری اینکه این اقدام با همراهی خیران و به شکلی محدود دنبال می‌شود، خاطرنشان کرد که ابتکار تامین این نیاز مربوط به استان فارس است. 

مطبوعات فارس/ محمد فیاض‌پور به برخی سئوالات در مورد مشکلات آموزش‌های مجازی دانش‌آموزان در استان فارس و کندی یا در دسترس نبودن شبکه شاد، پاسخ داد و ضمن بیان اینکه مشکل نبود یا ضعف در پوشش اینترنتی مسئله‌ای سراسری است، گفت: پیش از بازگشایی مدارس در جلسات متعددی ایجاد زیرساخت‌های لازم برای آموزش‌های غیرحضوری مطرح و دنبال شده است.

او ادامه داد: در جلسه شورای آموزش و پرورش موضوع مدارس و نقاطی که از پوشش اینترنتی برخوردار نیستند یا پوشش ضعیف دارند و احتمال بروز چالش جدی در امر آموزش دانش آموزان ساکن این مناطق در دستور کار قرار گرفت و نهایتا با دستور استاندار فارس سطح پوشش اینترنتی افزایش یافت.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل اموزش و پرورش فارس با بیان اینکه اداره کل فاوای استان مدعی است که اکنون به بالغ بر ۹۷ درصد از مدارس مناطق کمتربرخوردار، مودم تحویل داده شده و پوشش اینترنتی دارند، عنوان کرد: خوشبختانه وضعیت آنتن دهی و پوشش اینترنتی به وضعیت نسبتا مطلوب رسیده است.

فیاض‌پور به تولید محتواهای خودآموز برای مناطق فاقد دسترسی به اینترنت هم اشاره کرد و با بیان اینکه این خودآموزها قابلیت چاپ رنگی و سیاه سفید دارد، گفت: کارگروهی متشکل از روانشناس، سرگروه آموزشی و ... تشکیل شد و تولید محتواهای فصلی را در دستور کار قرار دادند و اکنون یک فصل آن به اتمام رسیده و به مدارس ارسال شده است.

او با یادآوری این نکته که روزانه مسائل و مشکلات شبکه شاد و وضعیت آموزش مجازی رصد و گزارش آن تهیه و ارسال می‌شود، ادامه داد: همچنین ابلاغ کرده‌ایم تا فایل این دروس خودآموز در اختیار دانش آموزان علاقمند هم قرار داده شود.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل اموزش و پرورش فارس به رایزنی‌های انجام شده با یک مجمع خیرین برای تامین هزینه تعدادی گوشی همراه و تبلت برای دانش آموزان بی بضاعت و نیازمند خبر داد و گفت: با تعامل یک بین بخشی تعداد محدودی تبلت و گوشی خریداری می‌شود؛ اکنون در مرحله شناسایی و رصد دانش آموزان نیازمند هستیم و باید راستی آزمایی‎ها انجام شود.

فیاض‌پور با تاکید براینکه بودجه‌ای از سوی وزارت آموزش و پرورش برای تامین کل یا بخشی از هزینه‌های خرید گوشی تلفن همراه یا تبلت برای آموزش مجازی دانش آموزان پیش‌بینی نشده است، گفت: ابتکار خرید تعداد محدودی گوشی همراه مربوط به خود استان فارس است.

او همچنین افزود: سرانه بهداشتی مدارس برای تهیه و تامین ملزومات بهداشتی از جمله ماسک و ضدعفونی برای مدارس از سوی وزارت آموزش و پرورش تزریق شده است.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل اموزش و پرورش فارس همچنین در خصوص گلایه‌مندی اولیاء دانش آموزان از اینکه در بحث آموزش مجازی تمام وقت آنها باید صرف آموزش فرزندانشان شود، گفت: خانواده همانگونه که در زندگی اجتماعی هزینه‌هایی پیش‌بینی می‌کند، ضرورت دارد که در شرایط فعلی به عنوان شریک آموزشی با آموزش و پرورش همراهی کند.

فیاض‌پور با تاکید بر اینکه شایسته نیست که بعضی خانواده‌ها از میزان تکالیف دانش اموزان گلایه کنند، گفت: خانواده دستیار آموزشی آموزش و پرورش محسوب می‌شود، پس همانگونه که معلمان در این شرایط کرونایی بدون مشخص شدن ساعت کار به امر آموزش پرداخته‌اند، خانواده‌ها نیز با این دیدگاه که ما نگران آموزش و تربیت دانش آموزان هستیم با ما همراهی کنند.

برچسب ها :
 
از   0   رای
0

عکس های خبر

نظرات