۹۲ درصد شهرهای فارس به شبکه برق متصل هستند

معاون هماهنگی اموز عمرانی استانداری فارس گفت:افزون بر اینکه این استان صادرکننده برق به استان های همجوار بوده توانسته اتصال ۹۲ درصد از شهرهای این استان را به شبکه برق محقق کند. 

مطبوعات فارس/ به نقل از روابط عمومی استانداری فارس، محمود رضایی کوچی، با اشاره به اینکه استان فارس طی ۱۰ سال گذشته تاکنون همواره صادرکننده برق به استان‌های همجوار بوده افزود: نیروگاه انرژی خورشیدی شیراز به عنوان اولین مرکز تولید برق خورشیدی کشور در سال‌های اخیر توانسته به موفقیت‌های قابل توجهی دست یابد.


وی ادامه داد: این در حالی است که سایت‌های نیروگاه‌های بادی نیز در بخش‌هایی از مناطق استان مانند زرقان، آباده و اقلید در حال توسعه است.


معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس، با اشاره به توانمندی بهره‌گیری از زباله‌های شهری برای تولید برق در فارس بیان کرد: این استان دارای وضعیت مطلوبی در زمینه تولید برق است و طرح‌های آتی استانی در این زمینه می‌تواند موقعیت مناسب‌تری برای استان ایجاد کند.

تعداد شهرهای استان فارس حدود ۱۱۳ شهر است؛ این استان ۳۶ شهرستان دارد.

رضایی کوچی اظهار داشت: شرکت توزیع نیروی برق فارس سال گذشته با مجموع عملکرد تولید ۶۶۴ مگاوات معادل یک نیروگاه مجازی ۹۰۰ مگاواتی به میزان ۳۶ درصد از عملکرد شرکت‌های توزیع و حدود ۲۰ درصد از کل کشور را بر عهده داشته است و از جمله شرکت‌های پیشرو در زمینه عملکرد مثبت اوج بار طی پنج سال اخیر بوده است.


وی درباره نصب کنتورهای هوشمند در فارس گفت: افزون بر ۲۶ هزار کنتور در این استان برای مصارف بزرگ نصب شده که دستاوردهای مطلوبی داشته است.


رضایی، کنترل دقیق و مدیریت بار مصرفی برق در بخش‌های مختلف کشاورزی، صنعتی و عمومی را از دیگر دستاوردهای این استان در حوزه برق برشمرد.

برچسب ها :
 
از   0   رای
0

عکس های خبر

نظرات