۵۱۰۰ انشعاب غیر مجاز آب در شیراز جمع آوری شد

مدیر دفتر در آمد شرکت آب و فاضلاب شیراز گفت: گروه‌های شناسایی و قطع انشعاب های غیرمجاز از ابتدای سال جاری در این شرکت تشکیل‌ شده و با فعالیت پی در پی این گروه‌ها تاکنون ۵۱۰۰ فقره انشعاب غیرمجاز آب در شیراز شناسایی‌ و جمع آوری شده است. 

مطبوعات فارس/ ساسان سلیمانی روز یکشنبه ، شناسایی و جمع‌آوری انشعابات غیرمجاز آب و برخورد با متخلفان را در راستای محقق شدن عدالت اجتماعی اعلام کرد و گفت: وجود انشعابات غیرمجاز هزینه‌های جاری شرکت‌های آب و فاضلاب را افزایش می دهد و در کنار خسارت‌های مالی، با هدر رفت حجم زیادی از آب شرب ؛ ارائه خدمات مطلوب به مشترکین را با مشکلات جدی مواجه می‌کند.

مدیر دفتر در آمد آبفا شیراز خاطرنشان کرد: کسانی که از طریق انشعابات غیرمجاز به شبکه وصل می‌شوند، علاوه بر نپرداختن هزینه خدمات خود و افزایش آب بدون درآمد ، با تجاوز به حقوق دیگر مشترکان، شبکه را با اتصال غیر استاندارد در معرض خطر آلودگی قرار می‌دهند؛ به همین خاطر موضوع شناسایی انشعابات غیرمجاز با حساسیت ویژه دنبال می‌شود.

وی از تداوم شناسایی انشعابات غیرمجاز آب به مجاز در شیراز خبر داد و تصریح کرد: بر اساس جدول زمان‌بندی باوجود شیوع ویروس کرونا و شناسایی انشعابات غیرمجاز، تاکنون حدود ۳ هزار و ۲۳۰ فقره در چهار منطقه و شهر صدرا به مجاز تبدیل شده اما با توجه به حساسیت این مسئله تاکنون ۵ هزار و ۱۱۰ فقره شناسایی انشعاب غیرمجاز انجام‌شده است.

سلیمانی با اشاره به این مطلب که بیشترین انشعابات غیرمجاز شرکت مربوط به شهرک‌های اقماری و حاشیه نشین بوده که اخیراً به شیراز پیوسته است ابراز داشت: عدم زیرساخت مناسب، وجود انشعاب های غیرمجاز آب به تعداد زیاد، نصب مستقیم پمپ بر روی شیر، شبکه معیوب و غیر استاندارد، هدر رفت بسیار زیاد آب و نیز عدم وجود مخزن از مشکلات آب‌رسانی به این روستاها بود.

وی اظهار کرد: با برخورد جدی با انشعابات غیرمجاز، بخشی از مشکل کم‌آبی مرتفع می‌شود.

مدیر دفتر در آمد آبفا شیراز از شهروندان خواست تا هرگونه تخلف انشعاب آب و فاضلاب را از طریق سامانه ۱۲۲ شرکت آب و فاضلاب اطلاع‌رسانی کنند.

برچسب ها :
 
از   0   رای
0

عکس های خبر

نظرات