۳۸ خانه پیش ساخته بهداشت عشایری در فارس راه اندازی شد

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز از ساخت و تحویل ۳۸ خانه پیش ساخته بهداشت در مناطق عشایری استان فارس خبر داد و اظهار داشت : در استان فارس بیش از ۱۴۸ هزار نفر جمعیت عشایر زندگی می کنند که به واسطه زندگی کوچ نشینی از دسترسی محدودی به خدمات بهداشتی و درمانی برخوردار بوده اند ، این خانه های پیش ساخته بهداشتی برای ارائه خدمات لازم به عشایر راه اندازی شده است. 

مطبوعات فارس/ عبدالرسول همتی روز چهارشنبه از طرح ابتکاری دانشگاه علوم پزشکی شیراز که برای نخستین بار در کشور اتفاق افتاد خبر داد و گفت: خانه های بهداشت عشایری به صورت کانکس پیش ساخته طراحی شد تا با استفاده از قابلیت حمل بتوان از آنها در مناطق ییلاقی و قشلاقی استفاده و خدمات بهداشتی را در سطح مورد انتظار به این عزیزان ارائه کرد.

معاون بهداشت دانشگاه ادامه داد: در این واحدها مراقبت های بهداشتی اولیه و طرح پزشکی خانواده برای جمعیت عشایری کوچنده اجرا می شود و مراکز خدمات جامع سلامت معین این خانه های بهداشت نیز برای دریافت مراقبت های بیشتر عشایر، مشخص شده اند.

دکتر همتی اظهار کرد: ۴۵ خانه بهداشت سیار عشایری برای نقاط پرتراکم عشایری استان مصوب شده که تاکنون ۳۸ کانکس ساخته و برای اسقرار بهورزان عشایری و ارائه خدمات به مناطق موردنظر ارسال شده اند.

وی افزود: آخرین اقدام معاونت بهداشت دانشگاه، ساخت و تحویل یک دستگاه کانکس سیار خانه بهداشت عشایری و تحویل به دانشکده علوم پزشکی لارستان برای ارائه خدمت به جامعه عشایری آن منطقه بوده است.

۱۲ شهریور روز بهورز نامگذاری شده است.

برچسب ها :
 
از   0   رای
0

عکس های خبر

نظرات