دروس کارگاهی دانشگاه‌های فنی و حرفه‌ای، حضوری و فشرده برگزار می‌شود

رییس دانشگاه فنی‌ و حرفه‌ای فارس، با اشاره به آغاز سال تحصیلی این دانشگاه از پانزدهم شهریورماه ۹۹، گفت: سال تحصیلی جدید به صورت مجازی آغاز و دروس کارگاهی به مرور به صورت حضوری و فشرده برگزار می‌شود. 

مطبوعات فارس/ محمد جامعی، در نشست خبری اظهار داشت: کرونا سبب شد، فعالیت‌ها و اقدامات در دانشگاه دگرگون شود و دانشگاه‌ها به سمت آموزش‌های مجازی حرکت کنند، اما با توجه به اینکه آموزش‌های دانشگاه فنی باهنر فارس مهارتی است، برگزاری این آموزش‌ها به صورت مجازی دشوار است.

به گفته وی، دانشگاه فنی‌ و حرفه‌ای استان فارس، رتبه پنجم آموزش‌های مجازی را در کشور از آن خود کرده است.

جامعی، همچنین با اشاره به اینکه ۲۶۲ هزار نفر ساعت دانشجو در دانشگاه فنی‌ و حرفه‌ای این استان از کلاس‌های درس مجازی استفاده کرده‌اند، بیان داشت: بیش از ۱۰۰ وبینار (همایش مجازی) اداری آموزشی و آموزش‌های آزاد ویژه کارکنان، استادان و دانشجویان دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای استان فارس برگزار شده است.

رییس دانشگاه فنی و حرفه‌ای فارس افزود: شمار دانشجویان این دانشگاه در سال تحصیلی جدید، ۱۰ درصد افزایش یافته است و در حال حاضر ۱۸۶ رشته محل در ۲ مقطع کاردانی و کارشناسی در این دانشگاه فعال است که از این تعداد ۹۳ رشته در مقطع کاردانی و ۳۷ رشته در مقطع کارشناسی است.

جامعی، در مورد راه‌اندازی رشته‌های جدید در مقطع کاردانی در این دانشگاه گفت: امسال به این مقطع، رشته‌های هتلداری، فناوری اطلاعات، گرافیک، تربیت بدنی، انرژی تجدیدپذیر خورشیدی اضافه شده است.

رییس دانشگاه فنی‌ و حرفه‌ای فارس، همچنین از افزوده شدن رشته‌هایی از جمله طراحی لباس، کارشناسی معماری در دانشکده‌های شهید باهنر و دختران شیراز، کارشناسی ناپیوسته انیمیشن (پویانمایی) دیجیتال، ارتباط تصویری، طراحی و فناوری دوخت، صنایع شیمیایی و حسابداری در مقطع کارشناسی نیز سخن گفت.

جامعی، در بخش دیگری از سخنان خود،گفت: در سال ۹۹ اعتبار عمرانی این دانشگاه برای امور ساخت و ساز ۷۰ میلیارد ریال است که این رقم در مقایسه با سال ۹۸ بیانگر ۲ برابر افزایش است و در مجموع اعتبارات دانشگاه فنی‌ و حرفه‌ای استان فارس در سال ۹۹ نسبت به سال ۹۸ با رشد ۲۰ درصدی همراه است.

برچسب ها :
 
از   0   رای
0

عکس های خبر

نظرات