معاون امور صنایع وزارت صمت:

ظرفیت تولید خودروهای سنگین و تجاری امسال ۱۲.۵ درصد رشد دارد

معاون امور صنایع وزارن صنعت، معدن و تجارت از رشد ١٢.٥ درصدی ظرفیت تولید خودروهای سنگین و تجاری طی چهار ماهه اول امسال خبر داد. 

مطبوعات فارس/ مهدی صادقی نیارکی، در آیین بهره‌برداری از واحد تولیدی شایان دیزل صنعت پارس در منطقه ویژه اقتصادی شیراز که، رئیس جمهوری نیز در ارتباطی ویدئوکنفرانسی حضور داشت، گفت: امسال ظرفیت تولید کامیون و کشنده در بخش خودروهای تجاری و سنگین به ٣٦ هزار دستگاه، کامیونر ۲۴ هزار دستگاه و اتوبوس به ١٥ هزار دستگاه رسیده است.

او ادامه داد: طرحی با حضور رئیس جمهور تحت عنوان نوسازی ناوگان تجاری در دستور کار قرار گرفت و براساس آن مقرر شد که ١٧٦ هزار دستگاه در یک بازه زمانی سه ساله بازسازی و نوسازی شود.

معاون امور صنایع وزارن صنعت، معدن و تجارت، یکی از برنامه‌های این وزارتخانه را برای امسال، بازسازی و نوسازی ٢٥ هزار دستگاه از ناوگان تجاری اعلام و اضافه کرد: این مهم نیازمند حدود یک میلیارد دلار اعتبار ارزی بوده که ٥٠٠ میلیون دلار آن آماده به کارگیری است.

صادقی نیارکی، خواستار دستور و تاکید رئیس جمهور به بانک مرکزی برای همراهی در راستای پرداخت اعتبار ویژه طرح‌های بازسازی این ناوگان شد.

او ادامه داد: هفته گذشته تفاهم نامه‌ای با پیگیری وزیر راه و شهرسازی مبنی بر عقد قرارداد سازمان راهداری با یکی از شرکت‌های بزرگ تجاری مبنی بر بازسازی هزار دستگاه کشنده منعقد شد که نوع جدیدی از تامین مالی بود و ٨٠ درصد هزینه این تسهیلات را بانک‌ها اعطاء خواهند کرد.

معاون امور صنایع وزارن صنعت، معدن و تجارت خاطرنشان کرد: تقاضای ما این است که اگر مسیر نوسازی ناوگان به هر دلیل به دلیل مباحث ارزی امکان پذیر نیست، با این روش بازسازی و نوسازی در دستور کار قرار گیرد، چرا که با این روش امکان بازسازی و نوسازی٢٠ هزار دستگاه تا پایان امسال اجرایی خواهد شد.

صادقی نیارکی به موضوع بازسازی و نوسازی ناوگان اتوبوس های درون شهری هم اشاره و با بیان اینکه یک ظرفیت بسیار مناسبی داربم تا با یک چهارم قیمت اتوبوس نو، اتوبوس‌های درون شهری را نوسازی کنیم، افزود: در این باره نیاز به تامین اعتبار داریم.تفاهم نامه‌ای با شهرداری‌ها امضا شده که با عملیاتی شدن آنها می‌توان با یک چهارم مبلغ اتوبوس نو، اتوبوس‌های موجود را در راستای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی نوسازی و بازسازی کنیم.

برچسب ها :
 
از   0   رای
0

عکس های خبر

نظرات