واگذاری انشعاب گاز مطالبه‌ی ساکنان کمپ خوزستانی‌ها در شیراز

اجرای عملیات لوله‌گذاری گاز در حاشیه بزرگراه حسینی‌الهاشمی، ساکنان کمپ خوزستانی‌ها در شیراز را بار دیگر به یاد مطالبه‌ی فراموش شده‌شان در خصوص واگذاری انشعاب قانونی گاز انداخت؛ تامین گاز به درستی و خصوصا در فصل سرد سال، یکی از مشکلات عمده مردمانی‌ست که فریادهایشان هنوز به جایی نرسیده است. 

مطبوعات فارس/ ماه گذشته با انتشار گزارشی پیرامون کمپ آبادانی های شیراز، بخشی از نگاه‌ها متوجه این نقطه فراموش شده‌ی شیراز معطوف شد؛ جایی که ساکنان آن را عمدتا شهروندان خوزستانی تشکیل می‌دهند که از دوران جنگ و به اجبار کوچ کردند و در آن سکنی گزیدند. یکی از مطالبات به حق آنان واگذاری انشعاب گاز است.

یکی از مشکلات مهم کمپ خوزستانی‌ها در شیراز، نبود امکانات زیرساختی اعم از برق و گاز و آسفالت نامناسب بودن وضعیت انشعاب‌های آب و بهداشت محیط و ... بود؛ گویی هیچ یک از دستگاه‌های اجرایی، این منطقه را جزو شیراز محسوب نمی‌کنند.

اخیرا اما با اجرای عملیات توسعه خطوط گازی در حاشیه اتوبان حسینی الهاشمی شیراز، ساکنان به طرح مطالبه‌ی بر زمین مانده خود پرداختند و خواستار اقدام شرکت ملی گاز فارس برای واگذاری انشعاب به واحدهای مسکونی دارای استاندارد شدند.

ساکنان کمپ خوزستانی‌ها گفتند که پیش از این شهردار سابق منطقه 10 شیراز به آنان قول داده که برایشان گازکشی را دنبال و عملیاتی کند.

مشاهدات خبرنگاران نیز نشان از آن دارد که برخی ساکنین طی سالیان اخیر خانه‌های خود را بازسازی کرده و حالا صلاحیت دریافت انشعاب گاز را دارند و حالا که عملیات لوله‌گذاری از کنار این کمپ در حال اجراست، خواستار عملیاتی شدن یکی از مطالباتشان هستند.

سایر ساکنین نیز که هنوز سقف خانه‌های خود را بازسازی نکرده‌اند، دلیل این کار خود را ناامیدی از دریافت انشعاب گاز اعلام می‌کنند؛ وگرنه هر زمان که اداره گاز شروع به دادن انشعاب به کمپ کند، حاضر به شروع عملیات نوسازی هستند. خصوصا که سقف خانه‌هایشان کاذب است به قول خودشان: بالایی را که بفروشند، پول پایینی در می‌آید!

اداره گاز می‌گوید وضعیت سقف خانه‌های این کمپ، که اکثرا کاذب و بدون تیرچه بلوک هستند، اجازه گازکشی نمی‌دهد. در عین حال اداره گاز قول تامین راحت‌تر کپسول گاز را به ساکنین این کمپ و البته گازکشی یک کوچه را هم داده است.

مدیرعامل شرکت گاز فارس در این خصوص گفت: گازرسانی در نزدیکی این موقعیت در حال اجراست اما تداوم خطوط گاز رسانی درون کوچه‌ها، منوط به اخذ تاییدیه و مجوز از سوی شهرداری است و اداره گاز به لحاظ قانونی بدون مجوز شهرداری اجازه کار و اجرای لوله گاز را در کوچه‌های داخلی ندارد.

غلامعباس حسینی بر این نکته تاکید می‌کرد که گازرسانی کمپ معالی آباد بعد از شهرک برف فروشان اجرایی خواهد شد و این خط تغذیه گاز در بلوار حسینی الهاشمی که در حال اجراست، در آینده نزدیک به مرحله نصب ایستگاه خواهد رسید و شبکه گذاری نیز تا نزدیکی کمپ کار خواهد شد. ولی باز هم خاطرنشان کرد که برای کوچه‌های داخلی کمپ تائیدیه و مجوز از شهرداری لازم است و در حال حاضر تنها یک کوچه و چند منزل تائید شده است.

هزینه بالا و دشواری‌های تامین گاز مایع، یکی از مشکلات عمده ساکنان کمپ خوزستانی‌های شیراز است؛ مردمان صبوری که با گذشته سه دهه از دوران جنگ، هنوز سکونتشان در این نقطه به رسمیت شناخته نشده و از امکانات اولیه بی‌بهره‌اند؛ تعیین تکلیف وضعیت این کمپ از سوی نهادها و سازمان‌های مرتبط، ایجاد و واگذاری انشعاب‌های قانونی گاز و برق، رفع مشکلات انشعاب آب، رسیدگی به وضعیت آسفالت و بهداشت محیط و جمع آوری زباله و .... ایمنی تردد، همه خواسته‌های اهالی این منطقه از شیراز را تشکیل می‌دهد.

برچسب ها :
 
از   0   رای
0

عکس های خبر

نظرات