معاون علوم پزشکی شیراز اعلام کرد

کاهش فوتی‌های کرونا در فارس

معاون علوم پزشکی شیراز با اشاره به فوت چهار بیمار مبتلا به کروناویروس طی ۲۴ ساعت گذشته، از کاهش این آمار طی ۲ روز اخیر در استان فارس خبر داد. 

مطبوعات فارس/ عبدالرسول همتی سه‌شنبه ۲۸ مرداد در بیان آخرین آمار مرتبط با بیماری کووید۱۹ استان فارس، گفت: از ابتدای شیوع کووید۱۹ تاکنون، از بین ۳۹ هزار و ۲۴۲ فردی که به طور قطع در فارس مبتلا به این بیماری شده‌اند، ۳۶ هزار و ۱۶ نفر بهبود یافته‌اند و این به معنای بهبودی ۹۲ درصد از کل بیماران است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز ادامه داد: امروز (سه‌شنبه) و بر اساس آخرین آمارها، ۷۸۰ بیمار علامت دار و مشکوک در بیمارستان های استان فارس بستری هستند که از این تعداد ۱۱۱ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی در بخش مراقبت های ویژه، خدمات درمانی دریافت می کنند.

همتی با ابراز تاسف جان باختن ۴ هم استانی در ۲۴ ساعت گذشته اعلام کرد: جمع جانباختگان بیماری کووید۱۹ در فارس از ابتدای شیوع تا امروز به ۷۱۳ نفر رسیده است.

معاون علوم پزشکی شیراز در ادامه با اشاره به برگزاری کنکور سراسری از داوطلبان خواست پیش از روز برگزاری آزمون، حوزه امتحانی خود را شناسایی کنند.

همتی اضافه کرد: درب ورودی محل های آزمون سراسری از ساعت ۶ و ۳۰ دقیقه صبح روزهای آزمون باز است و داوطلبان با توجه به این نکته، به موقع در محل حاضر باشند تا از ازدحام جمعیت ممانعت شود.

وی به داوطلبان کنکور سراسری توصیه کرد: با وجود اینکه بسته های بهداشتی در محل آزمون به آنان تحویل داده می شود، برای اطمینان بیشتر حتما ماسک و محلول ضدعفونی کننده دست همراه داشته باشند.

همتی با تاکید بر توجه به اهمیت آرامش روانی برای داوطلبان، از خانواده و همراهان داوطلبان خواست از حضور در محل برگزاری و تجمع پشت درب حوزه آزمون پرهیز و محل آزمون را ترک کنند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز خاطر نشان کرد: مسئولان حوزه سلامت و دست اندرکاران برگزاری کنکور سراسری تلاش کرده اند تا این آزمون در محیطی امن و بهداشتی برگزار شود و داوطلبان با خاطری آسوده در این رقابت علمی حضور داشته باشند.

همتی با اشاره به اهمیت اصل خودمراقبتی از مردم خواست ضمن رعایت اصول بهداشتی، هنگام خروج از منزل از ماسک استفاده و از حضور در اماکن شلوغ و پرجمعیت خودداری کنند.

برچسب ها :
 
از   0   رای
0

عکس های خبر

نظرات