مدیرکل بنیاد مسکن فارس:

بانک‌ها در پرداخت وام نیازمندان گره‌گشایی کنند

مدیر کل بنیاد مسکن استان فارس با بیان این که ، بنیاد اقدامات مهمی در جهت خانه دار شدن اقشار مختلف با سطوح درآمدی متفاوت داشته است گفت: موفقیت در بخش قابل توجهی از این اقدامات در گرو مشارکت و همراهی بانکها در اعطای تسهیلات و وام های نوسازی و بهسازی و احداث مسکن است ، از این رو لازم است بانک‌ها برای روان سازی پرداخت وام مسکن نیازمندان گره گشایی کنند. 

مطبوعات فارس/ عطا الله زمانی ، روز یکشنبه در دیدار مجید امیری مدیر امور شعب بانک مسکن استان فارس ، بر لزوم تعامل و همراهی و مشارکت بانکها با بنیاد مسکن و وام گیرندگان و روان سازی ضمانت های بانکی ، تاکید کرد و یاد آور شد : بنیاد مسکن از سال های گذشته موضوع ضمانت های زنجیره ای را برای اخذ تسهیلات مطرح کرد و در بسیاری از زمینه ها با مشارکت و همراهی بانک مسکن این نوع ضمانت ها جواب داده و مشکل وام گیرندگان را حل کرده است.

مدیر کل بنیاد مسکن استان فارس ، شرایط تامین مسکن نیازمندان و محرومان را شرایطی خاص دانست و گفت: در این زمینه هدف اصلی بنیاد مسکن و دولت تامین سرپناه برای محرومان و نیازمندان است و موضوع سود دهی مطرح نیست ، باید شرایطی برای محرومان و اقشار کم برخوردار ایجاد شود که آنان نیز بتوانند با استفاده از تسهیلات بلاعوض و وام های حمایتی و تسهیلات کم بهره و کمک های دولت صاحب خانه و سرپناه شوند و در این زمینه به مشارکت و همراهی دو چندان بانک‌ها نیاز است.

مهندس زمانی ، توسعه مسکن شهری متناسب با سطوح درآمدی طبقات مختلف اجتماع و طیف های جمعیتی را نیز از دیگر کارکردهای بنیاد مسکن دانست و گفت: در این زمینه برخی از طرح های انبوه سازی بسیار مناسب از جمله طرح مسکن نشاط سلطان آباد شیراز احداث شده که نمونه کاملی از استحکام و زیبایی بنا و قیمت مناسب است ، طرح احداث این نوع مسکن به گونه ای است که با در نظر گرفتن فضای مناسب برای فعالیت های جمعی و برگزاری مناسبت ها و همچنین دیده شدن فضای معنوی و مذهبی ساکنان مجتمع های مسکونی می توانند از آسایش کافی بهره مند باشند.

مدیر کل بنیاد مسکن استان فارس ، توسعه مسکن شهری به ویژه در اطراف حاشیه کلان شهرها و از جمله در اطراف شیراز را اقدامی در جهت پایان دادن به حاشیه نشینی دانست و گفت: ۴۰ روستای اطراف شیراز مشکل حاشیه نشینی دارند عمده این روستاها از خدمات زیر بنایی محروم مانده‌اند، قانون در اغلب موارد اجازه ارائه خدمات به حاشیه روستاها را نمی‌دهد و در این شرایط، اغلب این روستاها انشعابات غیرمجاز دارند. بانکها و از جمله بانک مسکن می‌توانند با مشارکت در طرح های تامین مسکن مناسب و توسعه انبوه سازی در این مناطق مشکل حاشیه نشینی را برای همیشه حل کنند.

مهندس زمانی اضافه کرد: مناطق حاشیه نشین در اطراف شیراز بیش از یک هزار و ۴۰۰ هکتار وسعت دارند ، استفاده از انشعابات غیر مجاز آب و برق مناظر نا خوشایندی در این مناطق به وجود آورده است، اغلب مردم در این مناطق در تنگنای معیشتی قرار دارند.بنیاد مسکن برای تداوم توسعه در این مناطق تلاش مضاعف دارد اما همچنان حجم محرومیت در برخی مناطق بالا است.

مدیر امور شعب بانک مسکن در استان فارس نیز در این نشست با تقدیر از خدمات بنیاد مسکن آمادگی این بانک را برای روان سازی روند اعطای تسهیلات اعلام کرد و افزود: بانک مسکن از همه ظرفیت های قانونی برای توسعه مسکن شهری استقبال می کند.

مجید امیری مدیر امور شعب بانک مسکن استان فارس، افزایش تسهیلات نوسازی و بهسازی بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری را گامی برای شتاب بخشیدن به روند احیای این بافت دانست و افزود: افزایش این تسهیلات می‌تواند از دغدغه متقاضیان ساخت و ساز در این بافت بکاهد.

امیری گفت: بر این اساس، به متقاضیان عادی و شخصی ساز در بافت فرسوده تا سقف ۸۰ میلیون تومان، به سازندگان حرفه‌ای تا سقف ۱۸۰ میلیون و برای سازندگان حرفه‌ای که از فناوری نوین در ساخت و ساز استفاده کنند تا سقف ۲۳۰ میلیون تومان به ازای هر واحد تسهیلات ساخت پرداخت خواهد شد.

وی اضافه کرد: در بافت فرسوده شهرهای زیر ۲۰۰ هزار نفر جمعیت نیز رقم تسهیلات یاد شده برای شخصی سازها ۶۰ میلیون تومان، برای سازندگان حرفه‌ای ۱۴۰ میلیون تومان و برای سازندگان حرفه‌ای که از فناوری نوین استفاده می‌کنند نیز تا سقف ۱۸۰ میلیون تومان خواهد بود.

برچسب ها :
 
از   0   رای
0

عکس های خبر

نظرات