رئیس کمیسیون سلامت شورای شهر شیراز:

لیست مشاغل آلاینده در شیراز ظرف یکماه اعلام شود

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر شیراز گفت: شهرداری موظف است ظرف یک ماه آینده لیست واحدهای آلاینده را تهیه و به شورای اسلامی شهر ارائه کند. 

مطبوعات فارس/ علی ناصری شنبه 25 مرداد با اشاره به یکصد و سی و چهارمین جلسه این کمیسیون که با هدف اتخاذ تدابیر و راهکارهای اجرایی لازم در خصوص رفع سد معبر و اشغال برخی پیاده‌روها در مناطقی از شهر شیراز برگزار شد، به خبرنگاران گفت: این موضوع به صورت تخصصی در کمیسیون سلامت مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد نتیجه بررسی موضوع اشغال برخی پیاده‌روها، ناشی از فعالیت تعمیرگاه‌های تخصصی خودرو در سه بلوار نصر، امیرکبیر و دکتر حسابی در بازه زمانی مشخص به کمیسیون ارائه شود.

ناصری با اشاره به تبصره یک بند 2 ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها، افزود: شهرداری‌های مناطق ۱۰،۴ و ۱۱ شیراز، معاونت خدمات شهری به همراه سازمان سامان‌دهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی موظف‌اند اقدامات لازم در خصوص رفع سد معبر ناشی از اشغال برخی پیاده‌روها، در مناطق ذکر شده را اتخاذ نموده، نتیجه را به کمیسیون سلامت شورا گزارش کنند.

این عضو شورای اسلامی شهر شیراز یادآور شد: معاونت خدمات شهری موظف است با هدف شناسایی سایر صنوف آلاینده، ترتیبی اتخاذ کند تا لیست واحدهای صنفی که سلامت جسمی و روانی شهروندان را مورد تهدید قرار می‎دهند به صورت فصلی در اختیار کمیسیون سلامت شورای اسلامی شهر قرار گیرد.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر شیراز با تاکید بر ردیف اعتباری پروژه‌های عمرانی سازمان سامان‌دهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری در احداث سایت‌ بزرگ سامان‌دهی مشاغل مزاحم شهری، در خارج از محدوده شهر نیز تصریح کرد: این سازمان در کنار معاونت خدمات شهری و اداره املاک شهرداری شیراز مکلف است گزارش تملک و احداث سایت‌ بزرگ سامان‌دهی مشاغل مزاحم شهری را تهیه کرده، نتیجه را به کمیسیون سلامت شورای اسلامی شهر ارائه کند.

ناصری دیگر دستور این جلسه را بررسی طرح احداث مجتمع خدماتی -رفاهی- فرهنگی و آموزشی کارکنان و پرسنل شهرداری اعلام و اضافه کرد: با توجه به اینکه مبلغ ۸۰ میلیارد ریال در ردیف اعتباری پروژه تملک و احداث مجتمع در بودجه سال ۹۹ به این موضوع اختصاص یافته، مقرر شده با حضور اعضای کمیسیون بازدیدی میدانی از روند اجرایی این پروژه انجام شود.

برچسب ها :
 
از   0   رای
0

عکس های خبر

نظرات