مدیر مخابرات منطقه فارس:

۲۴ هزار تلفن ثابت در استان فارس در سال گذشته فعال شد

مدیر مخابرات منطقه فارس گفت: حدود ۳۴ هزار تلفن ثابت سال گذشته در استان فعال و دایر کردیم که با احتساب آن تعداد کل تلفن‌های ثابت فعال این استان به بیش از یک میلیون و ۵۸۰ هزار شماره رسید. 

پایگاه خبری مطبوعات فارس: فرشید ایزدی، روز سه شنبه در نشست خبری با خبرنگاران در شیراز افزود: یکی از دلایل کندی روند توسعه و ارتقاء خدمات ما در زمینه تلفن ثابت، ثابت بودن تعرفه مربوط به این خدمت طی ۱۳ سال گذشته است که موجب شده پشتیبانی و تقویت این حوزه با مشکل مواجه شود.
وی ادامه داد: چنانچه در تعرفه های فعلی تجدید نظری صورت نگیرد و افزایشی را شاهد نباشیم، در نگهداری و ارائه خدمات در حوزه تلفن ثابت شاهد افزایش مشکلات خواهیم بود.
او اظهار داشت: همچنین سال گذشته در استان ۴۷ هزار مشترک اینترنت پرسرعت (ADSL)، یک هزار و ۸۵۹ مشترک اینترنت VDSL و ۲ هزار و ۳۸۹ مشترک اینترنت FTTH به مجموع مشترکان این بخش ها افزوده شد.
مدیر مخابرات منطقه فارس گفت: باند پهن به سه دسته ADSL، VDSL و FTTH تقسیم می شود که فناوری FTTH به روزترین فناوری در جهان است که فیبر نوری وارد منزل مشترک می‌شود و فناوری VDSL نیز نسبت به ADSL بردی کوتاه تر اما پهنای باندی بسیار وسیع تر دارد.
ایزدی افزود: هم اینک ۹ هزار و ۲۲۸ مشترک فناوری FTTH در استان داریم که فیبر نوری به درون منزل آنها وارد شده است.
وی ادامه داد: بر اساس برنامه، امسال ایجاد ۲۰ هزار مشترک باند پهن اینترنت برای استان فارس در نظر گرفته شده است.
او اظهار داشت: همچنین سال گذشته ۹۲ سایت تلفن همراه در استان ایجاد شد که ۳۵ سایت در شیراز و بقیه در سایر شهرستان های استان راه اندازی شد.
مدیر مخابرات منطقه فارس افزود: همچنین برای امسال نیز ایجاد ۱۹۲ سایت تلفن همراه جدید در استان در دستور کار است که حداقل ۹۰ سایت در شیراز ایجاد می شود.
ایزدی ادامه داد: مجموعه اقدامات انجام شده در حوزه مخابرات استان سبب شد که در ارزیابی سالانه شرکت مخابران ایران در سال ۱۴۰۰، مخابرات منطقه فارس رتبه سوم کشور را به خود اختصاص دهد.

برچسب ها :
 
از   0   رای
0

عکس های خبر

نظرات