پرونده تخلف یک کارخانه قند روی میز تعزیرات فارس

معاون بازرسی و حمایت از مصرف‌کنندگان سازمان صمت استان فارس گفت: به دنبال اجرای طرح نظارت بر تولید تا توزیع کالاهای پرمصرف به خصوص قند و شکر،تخلف عرضه خارج از شبکه شکر یکی از واحدهای تولیدی قند در استان با هوشیاری بازرسان این سازمان کشف و پرونده تخلف این کارخانه به تعزیرات ارجاع شد. 

پایگاه خبری مطبوعات فارس به نقل از ایرنا از روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس؛ مهدی حسنی پنجشنبه با اعلام این خبر افزود: پرونده تخلف این کارخانه به ارزش ۱۳۲ میلیارد ریال به تعزیرات حکومتی ارجاع شد.

معاون بازرسی و حمایت از مصرف کنندگان سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان فارس افزود: بر اساس تحقیقات به‌عمل آمده و بازرسی‌های انجام شده توسط بازرسان سازمان صمت از یک کارخانه قند به رغم اطلاع رسانی‌های متعدد این کارخانه بدون داشتن کد نقش اقدام به فروش شکر به خریداران عمده کرده بود و با توجه به اینکه شکر جزء کالاهای اساسی بوده و ضرورت رصد و کنترل آن در شرایط فعلی مورد توجه بازرسان است.

حسنی ادامه داد: برای واحد تولیدی پرونده ای با عنوان تخلف عرضه خارج از شبکه به میزان هزارتن و ارزش 132 میلیارد ریال تشکیل و جهت سیر مراحل قانونی به تعزیرات حکومتی مرکز استان ارسال شد.

معاون بازرسی و حمایت از مصرف کنندگان سازمان صمت فارس از شهروندان خواست، در صورت مشاهده هر نوع تخلف، مراتب را به سامانه ۱۲۴ ستادخبری این سازمان گزارش کنند.

یک واحد نانوایی در شیراز پلمب شد
مدیر کل اداره غله و خدمات بازرگانی استان فارس نیز از پلمب یک واحد نانوایی در شهرستان شیراز توسط بازرسین این اداره کل و با هماهنگی اداره کل تعزیرات حکومتی استان فارس خبر داد.

روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس از قول مهدی جمالی افزود: صاحب نانوایی مذکور به دلیل عدم رعایت ساعت پخت و با نصب خودسرانه دست نوشته تعطیلی این نانوایی تا تاریخ بیست و پنجم اردیبهشت ماه، تخلف کرده است.
به گفته وی؛ این نانوایی علی رغم دریافت سهمیه آرد تخصیصی، با تعطیلی بدون مجوز باعث ایجاد مشکل برای ساکنان منطقه شد.
مدیر کل اداره غله و خدمات بازرگانی استان فارس با بیان اینکه بازرسین این اداره کل سلامت توزیع آرد تخصیصی و تامین نان مورد نیاز منطقه را پایش می کنند، اظهار کرد: میزان آرد موجود نانوایی، وزن چانه خمیر، تناسب میزان فروش با سهمیه آرد تخصیصی از جمله مواردی است که بازرسین در بازدید از نانوایی ها بررسی می کنند.
جمالی تاکید کرد: به منظور حفظ آرامش مصرف کنندگان بازرسی ها با شدت و جدیت بیشتری انجام خواهد شد و در صورت کشف هر گونه تخلف، متخلفان بدون هیچ گونه اغماضی، به مراجع قانونی معرفی می شوند.

برچسب ها :
 
از   0   رای
0

عکس های خبر

نظرات