نجات ۷ شهروند از میان آتش در مجتمع پزشکی بارانا

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری شیراز و به نقل از سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی آتش سوزی در مجتمع دوازده طبقه بارانا واقع در میدان زرگری، موجب محبوس شدن تعدادی از شهروندان در میان دود و آتش شد که با تلاش آتش نشانان به خیر گذشت.

پایگاه خبری مطبوعات فارس: به گفته محمد هادی قانع رییس‌ سازمان آتش‌نشانی شیراز، این حادثه ساعت ۲۱:۱۵ دقیقه شب گذشته روی داد که بلافاصله پس از تماس شهروندان با سامانه 125 و اطلاع رسانی این حادثه، ستاد فرماندهی سازمان آتش نشانی شیراز، آتش نشانان ایستگاه های ۲، ۲۰ ۴ و ۵ به همراه خودروهای پشتیبانی را به سمت میدان زرگری روانه کرد.
قانع اظهار داشت: آتش سوزی از قسمت آشپزخانه کلینیک زیبایی در طبقه نهم این ساختمان آغاز و دود ناشی از آن به راهروها و طبقات دیگر نفوذ کرده بود.
وی افزود: با بررسی اولیه تیم عملیاتی حاضر در محل مشخص شد تعدادی از شهروندان در محل حادثه محبوس شده و به دلیل شدت دود گرفتگی قادر به خروج از محل نبودند.
رییس سازمان آتش‌نشانی شیراز، تصریح کرد: نیروهای آتش نشانی بی درنگ پس از قطع جریان برق و گاز ساختمان، به دو گروه تقسیم شدند که گروه اول با استفاده از لوله های آبرسانی، عملیات مهار شعله های آتش را آغاز کردند.
وی ادامه داد: همزمان گروه دیگری از آتش نشانان به دستگاه های تنفسی مجهز شدند و پس از ورود به محل حادثه، اقدام به نجات نفرات کردند.
قانع خاطرنشان کرد: نیروهای آتش نشانی در کوتاه ترین زمان ممکن، شعله های آتش را پیش از سرایت به اطراف مهار و کاملا خاموش کردند و در عملیات جستجو نیز ۷ خانم را به سلامت از محل خارج و به محلی امن انتقال دادند.
گفتنی است؛ خوشبختانه در این حادثه، به هیچ یک از افراد حاضر آسیبی وارد نشد و پس از ایمنی کامل محل و تخلیه کامل دود ماموریت پایان یافت.

برچسب ها :
 
از   0   رای
0

عکس های خبر

نظرات