تامین فوری برق منطقه کورده شهرستان خنج با برنامه ریزی شرکت برق منطقه ای فارس

در جریان بازدید مهندس یدالله حقیقی مدیر عامل شرکت برق منطقه ای استان فارس طرح موقت تامین برق در این منطقه در تابستان سال جاری برای مقامات و مسئولان محلی تشریح شد.

پایگاه خبری مطبوعات فارس به نقل از روابط عمومی شرکت برق منطقه ای استان فارس، مهندس یداله حقیقی در جریان این بازدید که با حضور مهندس حبیب آگهی معاون برنامه ریزی و تحقیقات شرکت، دکتر توکلی معاون طرح و توسعه شرکت، فرماندار شهرستان خنج ، اعضای شورای اسلامی کورده و بخشداران و مسوولان محلی انجام گرفت اظهار داشت: طی چند سال اخیر حل مشکل افت ولتاژ برق منطقه کورده با بهره گیری از دو دستگاه مولد دیزل انجام می گرفته است.
وی اظهار داشت: شرکت برق منطقه ای استان فارس یک مناقصه برای تامین چهار مگاوات انرژی در این منطقه در دست اجرا دارد که چهار برابر ظرفیت مفید فعلی است که سال گذشته در این منطقه از طریق مولد دیزل به شبکه تزریق می شده است. تا هفته آینده برنده این مناقصه مشخص خواهد شد و تلاش می شود راه اندازی مولد دیزل چهار مگاواتی برای تابستان سال جاری محقق شود و برق تولیدی وارد مدار گردد.
به گفته وی، طرح دائم تأمین برق پایدار منطقه کورده و مناطق پیرامون، احداث پست 132 کیلوولت منطقه کورده است که تجهیزات در حال تحویل می باشد و پیش بینی می شود عملیات ساختمانی تا دو هفته آینده در این منطقه آغاز گردد. با احداث این پست مشکل افت ولتاژ و نوسان برق در منطقه کورده و مناطق پیرامون مرتفع خواهد شد.
مهندس حقیقی ادامه داد: کمبود برق و انرژی در برخی از مناطق ناشی از افزایش تعداد مشترکان و افزایش مصرف و همچنین توسعه صنعت و کشاورزی است و سعی شده است با دیدن این میزان مصرف و تامین کمبود برق راه حل‌هایی در نظر گرفته شود که این راهکارها علاوه بر مدیریت مصرف و مدیریت بار بر توسعه فنی و احداث تاسیسات تاکید دارد.
مهندس حقیقی خاطر نشان کرد: بسیاری از مناطق شهرستان خنج و جنوب فارس در مناطق عشایری استان فارس قرار دارند و مشکلاتی در تامین برق برای این مناطق وجود داشته است که برای حل آن‌ها نیز برنامه ریزی‌هایی صورت گرفته است و در تامین و انتقال برق به این مناطق در اولویت است.
مدیر عامل شرکت برق منطقه ای استان فارس ادامه داد : ارتقای خدمت‌رسانی به روستانشینان و عشایر در جنوب فارس بویژه در مناطق محروم جزء هدف‌گذاری‌های اصلی دولت و شرکت برق فارس است، تامین برق پایدار و رساندن آن به مصرف کنندگان در مناطق روستایی و عشایری، جزء وظایف مهم دولت و اهتمام شرکت برق فارس است و روند فعلی خدمات رسانی به مردم در این شهرستان بسیار امیدوارکننده است.
مهندس حقیقی از همراهی فرماندار خنج و اعضای شورای اسلامی و دهیاران و بخشداران منطقه تقدیر کرد و گفت: بدون تردید همراهی مسئولان محلی و صبر و حوصله مردم و روستاییان در این شرایط برای رسیدن برق پایدار به منطقه موضوعی قابل تحسین است.

برچسب ها :
 
از   0   رای
0

عکس های خبر

نظرات