تامین ۵ هزار و ۵۰۰ هکتار زمین برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در استان فارس

مدیر کل دفتر فنی استانداری فارس گفت: با توجه به اقدامات انجام شده در جهت تامین زمین برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن، این استان آماده اجرای این طرح است.تا کنون ۵ هزار و ۵۰۰ هکتار زمین برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در استان فارس تامین شده است. 

پایگاه خبری مطبوعات فارس: امیر حسین جمشیدی، روز دوشنبه در ادامه سلسله نشست های مدیران پاسخگو، در جمع خبرنگاران در شیراز افزود: بررسی ها نشان می دهد که ۲۰ تا ۵۰ درصد قیمت تمام شده مسکن مربوط به زمین است و تخصیص زمین های منابع ملی و دولتی به طرح نهضت ملی مسکن و حذب قیمت زمین از قیمت مسکن، بار زیادی را از دوش مصرف کننده نهایی مسکن بر می دارد.
او افزود: همچنین بر اساس تفویض اختیار انجام شده، تصمیم گیری در خصوص تامین زمین در شهرهای زیر ۵۰ هزار نفر نیز به استان ها محول شده و تصمیم گیری در این زمینه نیازی به ارجاع به شورای عالی شهرسازی و معماری نیست.

جمشیدی ادامه داد: حدود ۱۲ هزار هکتار زمین دیگر نیز در استان از جوانب مختلف مناسب تشخیص داده شده و بر همین اساس آمادگی داریم که ساخت ۲۶۰ هزار واحد مسکونی سهمیه استان فارس را تا پایان دولت عملیاتی کنیم.

او اظهار داشت: دولت سیزدهم یکی از سیاست‌های اصلی خود را تامین مسکن برای مردم دانست و برای تحقق این مهم امتیازات ویژه ای از جمله تامین زمین و پرداخت تسهیلات را در نظر گرفته است.

وی، بر لزوم توجه به کیفیت ساخت مسکن در طرح مسکن ملی تاکید کرد و گفت: در اجرای برخی پروژه های مسکن مهر، بی توجهی به بحث کیفیت مشکلاتی را ایجاد کرد که امیدواریم این موضوع در طرح مسکن ملی رعایت شود و شاهد ساخت واحدهای باکیفیت و مطلوب باشیم.

اتمام پایش متقاضیان مسکن ملی در فارس تا پایان اردیبهشت
معاون مسکن اداره کل راه و شهرسازی هم گفت: با توجه به لزوم شتاب گرفتن روند عملیاتی شدن طرح نهضت مسکن ملی، پایش متقاضیان این طرح تا پایان اردیبهشت ماه به اتمام خواهد رسید.
محمدحسین حمیدی‌ زاده افزود: در کنار تامین زمین، پرداخت تسهیلات کلان با بازپرداخت چند ساله و همچنین و معافیت در پرداخت برخی هزینه ها موجب کاهش قمیت تمام شده مسکن برای متقاضیان خواهد شد.

وی ادامه داد: همچنین باید ساکنان بافت فرسوده شهری را تشویق کرد که با استفاده از تسهیلات در نظر گرفته شده برای بهسازی این بافت، برای نوسازی و بهسازی بافت خود اقدام کنند.

برچسب ها :
 
از   0   رای
0

عکس های خبر

نظرات