زرقان شهرستانی با مشکلات قدیمی

مردم شهر زرقان با وجود استقرار ۲۴ درصد از صنایع استان فارس سهمی در اشتغال این واحدها ندارند.

پایگاه خبری مطبوعات فارس:محمود صانعی، شهردار زرقان با بیان اینکه بدهی شهرداری زرقان بالغ بر 18.5 میلیارد تومان بوده است، بیان کرد: 8 میلیارد تاکنون پرداخت شده و مابقی را سال آینده پرداخت می‌کنیم همچنین کاهش هزینه‌ها را در دستور کار قرار دادیم.

وی با بیان اینکه شهر زرقان در هزینه‌های جاری فربه شده و نیاز است که هزینه جاری کاهش پیدا کند، گفت: در این زمینه بحث تعدیل نیروها نیست اما شهروندان به شهرداری به شکل بنگاه کاریابی نگاه نکنندچون ظرفیت اضافه شدن یک نفر هم وجود ندارد.

شهردار زرقان با بیان اینکه دو سال از ارتقای شهرستان می‌گذرد و باید مطالبات ادارات از استان باشد و شهرداری به عنوان ام‌المخارج شهر نگاه نکنند، تصریح کرد: با توجه به‌ گستردگی فعالیت شهرداری این موضوع امکان‌پذیر نیست و نگاه ام‌المخارج را از شهرداری دور کنند.

وی با بیان اینکه در پروژه‌های عمرانی رویکرد بر این است که ابتدا پروژه‌های نیمه‌تمام تکمیل شود، گفت: 3 پروژه نیمه تمام داریم که ضرورت دارد زودتر به بهره‌برداری برسد که یکی از آنها پردیس سینمایی شهر است.

افتتاح سومین پردیس سینمایی استان فارس در زرقان

صانعی با بیان اینکه پردیس سینمایی زرقان سومین پردیس استان فارس است، افزود: این پردیس سینمایی‌85 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و اگر همراهی یک میلیارد و 200 که ارشاد تقبل کرده، پرداخت شود تا روز زرقان پردیس را افتتاح می‌کنیم.

بهره‌برداری از پمپ بنزین این شهر با 95 درصد پیشرفت و زورخانه شهر دو پروژه نیمه تمام دیگر است که شهردار زرقان به آن اشاره کرد و گفت:
عمده فعالیت سال آینده پروژه‌های مشارکتی است و از بخش خصوصی برای این منظور دعوت می‌شود.

احداث هتل، مجتمع تجاری رفاهی و اداری با مساحت 22 هزار متر، ساماندهی پارک جنگلی با نگاه رونق گردشگری استان، احداث تالار بزرگ شهر با ظرفیت هزار نفر و پارک کوهپایه از پروژه‌های دارای اولویت این شهر است که صانعی به آن اشاره کرد.

قاسم جمالی، رئیس شورای شهر زرقان امروز در شست خبری به بخشی از دغدغه‌های مردم این شهر اشاره کرد. به گفته وی با وجود اینکه مسئولان این شهرستان مخالف صنعت و تولید نیستند و تاکنون برای تعطیلی واحدهای صنعتی نیز اقدام نکردند اما خواستار کاهش آلایندگی در این شهر هستند.

رئیس شورای شهر زرقان با بیان اینکه مکان‌یابی و جهت‌یابی زیست محیطی صنایع در حومه زرقان امروز مورد توجه قرار گرفته است، گفت: باید صنایع در مکان‌هایی مستقر شوند که کمترین تاثیر آلایندگی را بر مردم داشته باشد، این خواسته مردم است اما به معنای تقابل با صنعت و گسترش صنعت نیست.

24 درصد صنایع استان در زرقان مستقر است

وی با بیان اینکه انتقال کارخانه‌ها در دراز مدت در دستور کار قرار دارد، افزود: این اقدام باید با کمک مسئولان امر انجام شود اما اگر بخواهیم ضرب‌العجلی و در یک بازه زمانی خاص انتقال انجام شود، شدنی نیست باید در دستور کار بلند مدت قرار بگیرد که صنایع جابه‌جا شوند.

جمالی با بیان اینکه 24 درصد از صنایع استان فارس در شهرستان زرقان مستقر است، بیان کرد: این در حالی است که درصد افراد بومی که در صنایع مشغول شدند نسبت به حجم صنعت کمتر بوده که مهم‌ترین دلیلش عدم تخصص و مهارت نیروهای بومی است.

رئیس شورای شهر شیراز نیز با بیان اینکه در شورای ششم اهتمام داریم که از نیروهای بومی بیشتر استفاده شود چون سودش به نفع مردم و شهر است، عنوان کرد: این شهرستان و شهر زرقان البته نیازمندی‌هایی دارد که مهم‌ترین آنها نبود سیستم فاضلاب شهری است.

به گفته وی در این موضوع شهرداری تنها نمی‌تواند ورود کند و نیازمند بودجه ملی و استفاده از ظرفیت نمایندگان هستیم همچنین در شورای شهر زرقان خواستار استفاده از بودجه 1401 برای سیستم فاضلاب و سیستم تصفیه خانه فاضلاب شهری هستیم.

جمالی با بیان اینکه تعریض راه‌های ورودی و خروجی به زرقان از دیگر نیازمندی‌ها است، گفت: از نیازمندی‌های دیگر با توجه به ارتقا به شهرستان در 2 سال گذشته، تشکیل و استقرار ادارات است.

تامین آب شرب زرقان در اولویت باشد

وی یکی از معضلات دیگر این شهر را با توجه به کمبود بارندگی‌های اخیر به ویژه در بافت قدیم شهر آب شرب دانست و گفت: 2 چاه به چرخه آب برگشته اما همین مسئله کیفیت آب را پایین آورده این در حالی است که خط انتقال آب از سد درودزن از کنار زرقان می‌گذرد و برخی از صنایع هم از این آب استفاده می‌کنند.

رئیس شورای شهر زرقان با بیان اینکه رایزنی صورت گرفته که آبی که به این شکل وارد صنعت می‌شود به شرب برگردد و کیفیت آب را بالا ببریم، به بودجه شهر اشاره و تصریح کرد: 64 میلیارد و 130 میلیون تومان بودجه شهر زرقان است که 60 درصد در بخش عمرانی و 40 درصد در حوزه جاری هزینه می‌شود.

جمالی با بیان ینکه سعی کردیم پروژه‌های جدید تعریف شود و برخی هم تکمیل می‌شود، گفت: انضباط مالی بهتری را در شورای ششم پیگیری می‌کنیم.

برچسب ها :
 
از   0   رای
0

عکس های خبر

نظرات