کشتی‌گیر لارستانی مجوز حضور در جام بین‌المللی تختی را کسب کرد

مدیر اداره ورزش و جوانان لارستان گفت: کشتی‌گیر اهل لارستان استان فارس در پیکار با حریفان خود مجوز حضور در پیکارهای کشتی آزاد جام بین‌المللی تختی را کسب کرد. 

پایگاه خبری مطبوعات فارس به نقل از روابط عمومی اداره ورزش و جوانان لارستان، محمد حسین طیبی افزود: رقابت‌های انتخابی کشتی آزاد جام بین‌المللی تختی و مرحله دوم انتخابی تیم ملی هفته جاری( اسفندماه) در تهران برگزار شد و محمدرضا عسکرپور در ترکیب تیم استان فارس با وجود آسیب دیدگی از ناحیه آرنج و زانو در دور اول، مبین رزقی کشتی‌گیر مازندرانی الاصل گلستانی را با حساب ۳ بر ۲ شکست داد و در دیدار دوم نیز با نتیجه ۸ بر صفر محمد حیدری از تهران را مغلوب کرد و به جمع هشت نفر برتر راه یافت.

وی بیان کرد: محمدرضا عسکرپور در کشتی سوم موفق شد رضا شیرازی دیگر نماینده تهران را با حساب ۲ بر ۲ شکست دهد و به مرحله یک چهارم نهایی صعود کند.

طیبی گفت: عسکرپور کشتی چهارم خود را مقابل امید خدمتی کشتی‌گیر مطرح تهرانی با حساب ۵ بر صفر واگذار کرد و به دیدار رده‌بندی رفت.

وی در دور پنجم مقابل مجتبی عموزاد کشتی‌گیر سرشناس مازندرانی و عنوان‌دار آسیا و جهان در یک کشتی نزدیک و تماشایی در حالی که تا لحظه‌های پایانی با حساب ۲ بر یک پیش بود در اثر غافلگیری یک امتیاز از دست داد و به عنوان پنجم وزن ۷۰ کیلو رسید و سهمیه حضور در جام بین‌المللی تختی را به دست آورد.

علی‌اکبر عسکرپور از لارستان به عنوان مربی و داود عسکرپور دیگر نماینده لارستانی به عنوان مربی و سرپرست تیم اعزامی استان فارس در مسابقات انتخابی جام بین المللی تختی حضور داشتند.

طیبی ادامه داد: نفرات اول تا پنجم مشترک این دوره از مسابقات براساس چرخه انتخابی تیم ملی، مجوز حضور در پیکارهای کشتی آزاد جام بین‌المللی تختی را که سال آینده برگزار می‌شود کسب کردند.

به گفته طیبی ۲۴ کشتی‌گیر مطرح کشور در وزن محمدرضا عسکرپور حضور داشتند و برای دومین بار در طول تاریخ ورزش کشتی لارستان مجوز حضور در رقابت‌های جام بین‌المللی تختی توسط کشتی‌گیر لارستانی کسب شده است.

محمدرضا عسکرپور سال گذشته نیز موفق به کسب سهمیه این پیکارها شده بود که در ترکیب تیم ملی ایران بالاتر از کشتی‌گیران گرجستان و عنوان‌داران آسیا و جهان به مقام ششم دست یافت.

شهرستان لارستان ۷۰ کشتی گیر بیمه شده و ساماندهی شده دارد.

لارستان دارای بیش از ۵۰ هیات ورزشی در رشته‌های مختلف است که در قالب حدود هشت هزار ورزشکار ساماندهی شده است.

این شهرستان به مرکزیت لار در فاصله ۳۷۸ کیلومتری جنوب شرقی شیراز قرار دارد.

برچسب ها :
 
از   0   رای
0

عکس های خبر

نظرات